Győzd le a félelmedet és érd el a céljaidat!

Print
Conquer that fear and reach your goals

Bármi is legyen a célod, ha sikerrel akarod elérni, először is hinned kell magadban, majd pedig tartanod magadat egy tervhez. Megosztottam már egy bejegyzést arról, hogyan tűzzük ki a céljainkat, illetve szintén megosztottam a gondolataimat arról, hogyan gondolkozzunk élsportolóként, de ma arról szeretnék beszélni, hogy hogyan eresszük el a félelmet.

Hogyan győzzük le a félelmet a sportolás terén?

Az élsportolók nem csak elengedik a félelmet, hanem kihasználják azt, hogy segítsen elérni a céljaikat. Habár ez néhány olvasó számára bizarrnak tűnhet, azt hiszem meg fogják érteni, ha kicsit közelebbről megvizsgáljuk a félelmet.

A félelem egy olyan érzés, amely szervezetünkben többlet adrenalin bejutását idézheti elő a véráramba. Önvédelmünk érdekében működésbe lép a "kűzdj vagy menekülj" mechanizmus és a szervezetünk felkészül a cselekvésre. A sportok és más verseny jellegű helyzetek során jellemzően nem a veszélytől való félelem idézi elő ezt az adrenalin löketet, sokkal inkább az izgatott várakozás. Az élsportolók naponta gyakorolják ezeknek az érzelmeknek a pozitív módon történő kezelését, ami fokozza a teljesítményüket.

Ha azon tűnődsz, hogy mindez hogyan segítheti elérni a céljaidat, engedd meg, hogy elmagyarázzam. Ha felkészült vagy és rendelkezel egy cselekvési tervvel, akkor lehetővé válik a számodra, hogy túltedd magad minden olyan negatív érzelmen, ami az útadban áll, és nem kell élsportolónak lenned ahhoz, hogy profitálj a mentális felkészülési technikákból.

Hogyan használjuk a félelmet, hogy közelebb vigyen a céljainkhoz?

Nem kell hegyeket megmozgatnunk ahhoz, hogy szembe nézzünk a félelmeinkkel. A mindennapi életünk során is vannak dolgok, amelyeket szeretnénk megtenni, de nem tesszük, mert a kudarctól való félelmünk túl erős.

Az életmódbeli változtatások, különösen azok, amelyek súlycsökkentést és egészségügyi célokat tartalmaznak, gyakran idegessé teszik az embereket és megijednek tőlük. A kudarctól, vagy az ismeretlentől való félelem gyakran megakadályozza az embereket abban, hogy kipróbáljanak valami újat. Próbáld használni a következő 3 egyszerű félelem legyőző tippemet, amelyek segítenek lekűzdeni és sikerré változtatni a negatív érzelmeket.

1: A félelem felmérése:
Írd le a legrosszabb lehetőségeket, amelyek előfordulhatnak, ha kudarcot vallasz. Ez általában segít kellően eltávolodni a dolgoktól és rádöbbenni, hogy egyszerűen csak bele kellene vágnod. A fejünkben kavargó rengeteg gondolat miatt a dolgok rosszabbnak tűnhetnek, mint amilyenek valójában. Mindannyiunkkal előfordulhat, hogy túlzottan aktív a képzelőerőnk, ezért a félelmek papírra vetése segíteni fog felmérni, hogy azok mennyire valósak.

2: Határozd meg a célodat:
Győződj meg róla, hogy leírtad a céljaidat és próbáld meg alkalmazni a S.M.A.R.T. célkitűzési keretrendszert. Ha világosan látod magad előtt a célt, és az eléréséhez rendelkezésedre álló időt, ez segíteni fog Neked azokon a napokon, amikor fel akarnád adni. Az irányítás elvesztésének érzete negatív érzéseket hozhat elő. Hiszek benne, hogy az egyértelmű célok kitűzése teljes mértékben biztosítja számodra a sikerhez szükséges irányítást.

3:  A pozitív hozzáállás gyakorlása:
Írj le egy pozitív állítást és mondd el minden nap. Minél többször mondod el magadnak, hogy képes vagy elérni a sikert, annál inkább elkezdesz hinni benne. Egy példa erre a régi edzési naplómból, még az aktív élsportolói napjaimból a következő: "Erős vagyok, kemény vagyok és arra születtem, hogy világszinten teljesítek", vagy azokból az időkből, amikor próbáltam megszabadulni a terhesség alatt felszedett plusz kilóimtól: " Vissza fogom szerezni a baba előtti testemet, erős vagyok és eltökélt". A pozitív mentális hozzáállás ösztönzőleg hathat, hogy folytassuk az egészség felé vezető utat.

Sok élsportoló mesélhet róla, hogy a sport mentális része fontosabb, mint a fizikális szempontok és, hogy az önmagunkba vetett hit az álmaink valóra váltásának egyik kulcsa.

Ha úgy találod, hogy az évek során többször megtorpantál, majd újra kezdted a testsúly csökkenéssel és az egészséggel kapcsolatos céljaid megvalósítását, hasznos lehet számodra egy új, pozitív mentális megközelítés. Próbáld meg nem engedni, hogy a kudarctól való félelem akadályozzon a sikerhez vezető út során. Jobb megpróbálni és elbukni, mint egyáltalán meg sem próbálni!

Írta :Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója.



hu-HU | 2017.06.26. 22:16:59 | NAMP2HLASPX03