This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Győzd le a félelmedet és érd el a céljaidat!

Print
Conquer that fear and reach your goals

Bármi is legyen a célod, ha sikerrel akarod elérni, először is hinned kell magadban, majd pedig tartanod magadat egy tervhez. Megosztottam már egy bejegyzést arról, hogyan tűzzük ki a céljainkat, illetve szintén megosztottam a gondolataimat arról, hogyan gondolkozzunk élsportolóként, de ma arról szeretnék beszélni, hogy hogyan eresszük el a félelmet.

Hogyan győzzük le a félelmet a sportolás terén?

Az élsportolók nem csak elengedik a félelmet, hanem kihasználják azt, hogy segítsen elérni a céljaikat. Habár ez néhány olvasó számára bizarrnak tűnhet, azt hiszem meg fogják érteni, ha kicsit közelebbről megvizsgáljuk a félelmet.

A félelem egy olyan érzés, amely szervezetünkben többlet adrenalin bejutását idézheti elő a véráramba. Önvédelmünk érdekében működésbe lép a "kűzdj vagy menekülj" mechanizmus és a szervezetünk felkészül a cselekvésre. A sportok és más verseny jellegű helyzetek során jellemzően nem a veszélytől való félelem idézi elő ezt az adrenalin löketet, sokkal inkább az izgatott várakozás. Az élsportolók naponta gyakorolják ezeknek az érzelmeknek a pozitív módon történő kezelését, ami fokozza a teljesítményüket.

Ha azon tűnődsz, hogy mindez hogyan segítheti elérni a céljaidat, engedd meg, hogy elmagyarázzam. Ha felkészült vagy és rendelkezel egy cselekvési tervvel, akkor lehetővé válik a számodra, hogy túltedd magad minden olyan negatív érzelmen, ami az útadban áll, és nem kell élsportolónak lenned ahhoz, hogy profitálj a mentális felkészülési technikákból.

Hogyan használjuk a félelmet, hogy közelebb vigyen a céljainkhoz?

Nem kell hegyeket megmozgatnunk ahhoz, hogy szembe nézzünk a félelmeinkkel. A mindennapi életünk során is vannak dolgok, amelyeket szeretnénk megtenni, de nem tesszük, mert a kudarctól való félelmünk túl erős.

Az életmódbeli változtatások, különösen azok, amelyek súlycsökkentést és egészségügyi célokat tartalmaznak, gyakran idegessé teszik az embereket és megijednek tőlük. A kudarctól, vagy az ismeretlentől való félelem gyakran megakadályozza az embereket abban, hogy kipróbáljanak valami újat. Próbáld használni a következő 3 egyszerű félelem legyőző tippemet, amelyek segítenek lekűzdeni és sikerré változtatni a negatív érzelmeket.

1: A félelem felmérése:
Írd le a legrosszabb lehetőségeket, amelyek előfordulhatnak, ha kudarcot vallasz. Ez általában segít kellően eltávolodni a dolgoktól és rádöbbenni, hogy egyszerűen csak bele kellene vágnod. A fejünkben kavargó rengeteg gondolat miatt a dolgok rosszabbnak tűnhetnek, mint amilyenek valójában. Mindannyiunkkal előfordulhat, hogy túlzottan aktív a képzelőerőnk, ezért a félelmek papírra vetése segíteni fog felmérni, hogy azok mennyire valósak.

2: Határozd meg a célodat:
Győződj meg róla, hogy leírtad a céljaidat és próbáld meg alkalmazni a S.M.A.R.T. célkitűzési keretrendszert. Ha világosan látod magad előtt a célt, és az eléréséhez rendelkezésedre álló időt, ez segíteni fog Neked azokon a napokon, amikor fel akarnád adni. Az irányítás elvesztésének érzete negatív érzéseket hozhat elő. Hiszek benne, hogy az egyértelmű célok kitűzése teljes mértékben biztosítja számodra a sikerhez szükséges irányítást.

3:  A pozitív hozzáállás gyakorlása:
Írj le egy pozitív állítást és mondd el minden nap. Minél többször mondod el magadnak, hogy képes vagy elérni a sikert, annál inkább elkezdesz hinni benne. Egy példa erre a régi edzési naplómból, még az aktív élsportolói napjaimból a következő: "Erős vagyok, kemény vagyok és arra születtem, hogy világszinten teljesítek", vagy azokból az időkből, amikor próbáltam megszabadulni a terhesség alatt felszedett plusz kilóimtól: " Vissza fogom szerezni a baba előtti testemet, erős vagyok és eltökélt". A pozitív mentális hozzáállás ösztönzőleg hathat, hogy folytassuk az egészség felé vezető utat.

Sok élsportoló mesélhet róla, hogy a sport mentális része fontosabb, mint a fizikális szempontok és, hogy az önmagunkba vetett hit az álmaink valóra váltásának egyik kulcsa.

Ha úgy találod, hogy az évek során többször megtorpantál, majd újra kezdted a testsúly csökkenéssel és az egészséggel kapcsolatos céljaid megvalósítását, hasznos lehet számodra egy új, pozitív mentális megközelítés. Próbáld meg nem engedni, hogy a kudarctól való félelem akadályozzon a sikerhez vezető út során. Jobb megpróbálni és elbukni, mint egyáltalán meg sem próbálni!

Írta :Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója.



hu-HU | 2018.05.27. 12:40:04 | NAMP2HLASPX01