5 tipp, hogy ne legyen unalmas a futópad

Print
5 tipp, hogy ne legyen unalmas a futópad

Képzelje el, hogy a futópadon edz… Csupa kellemes gondolat jut eszébe? Jóleső érzéssel gondol arra, hogy legyőzi önmagát, vagy, hogy mennyire rákap a futás ízére? Vagy inkább megfagy az ereiben a vér, ahogy eszébe jut, mennyire lelassul ilyenkor az idő és a futást kezdi egy önmagára kiszabott büntetésnek érezni?

Ha a futópadon történő edzésről van szó, ritka, hogy valaki közömbösen gondoljon rá, az emberek általában imádják, vagy gyűlölik. De ahogy az idő egyre hidegebbre fordul, a nap pedig egyre korábban nyugszik, sok embernek egyetlen választása marad: vagy a futópadra pattan, vagy a szabadban fagyoskodik.

Az északi éghajlatú területeken a téli hónapok alatt közismerten gyarapszik a súlyunk, ezért itt van néhány tipp, ami segít élvezni a futópados edzést és, biztosítja, hogy tavaszig abba se hagyja a futást.

1. Tegye változatossá a terepet az emelkedők variálásával

Amennyiben újabb típusú futópadot használ, amin állítható az emelkedők mértéke, lelje benne örömét, hogy egy jó kis kihívást jelentő kültéri terepfutást állít össze magának.

A meredek hegyektől a lankás dombokig, az emelkedő gomb megnyomásával könnyedén megtörhetjük a sík terepen való futás monotóniáját. Imádom a hegyi futást és élvezem a kihívást, ami abban rejlik, hogy 60 másodpercenként növelem az emelkedő meredekségét. Külön előnye annak, ha állítani tudjuk az emelkedő mértékét, hogy amikor túl meredeknek érezzük, egyszerűen egy kicsit lejjebb vesszük. Ezt a kültéri futásnál nem tehetjük meg!

2. Állítsa össze előre a zenéket

A zene köztudottan kiváló motiváló hatással bír, különösen, ha edzésről és sport teljesítményről van szó. A modern technológia előnye, hogy komplett lejátszási listákat állíthatunk össze kedvenc számainkból. Szánjon rá időt, hogy átnézi zenegyűjteményét és kiválasztja azokat a számokat, amelyek mosolyt csalnak az arcára. Ha meghall egy olyan számot, amit imád, az nagyszerűen ösztönözheti a tempó fokozására, arra, hogy kicsit gyorsabban fusson

3. Intervall edzés az unalom elkerüléséért

Igazán egyedi ízlés kérdése, de az intervall edzésnek rengeteg járulékos előnye is van, hiszen nem csak megakadályozza az unalom érzés kialakulását, de segít abban is, hogy kevesebb idő alatt, több kalóriát égethessünk el. Nagyszerű módja az intervall edzésnek, ha felváltva 7/10-es nehézségi fokozaton futunk 45 másodpercig, majd 3/10-es nehézségi fokozaton sétálunk, vagy kocogunk 30 másodpercig. Ezt az edzést 30-45 percen keresztül végrehajtva javítjuk szív- és érrendszerünk állapotát és állóképességünket.

4. Szórakozzon a különböző funkciókkal

Ha a meredekség és a sebesség változtatások nélküli, egyenletes futást részesíti előnyben, terelje el a figyelmét a futásról azzal, hogy a futópad különböző funkcióival játszik.

A legtöbb újabb típusú futópadon található szívritmus figyelő és kalóriaszámláló. Használja hát ezeket arra, hogy futás közben kisebb célokat tűz ki a maga számára a segítségükkel. Próbálja egy meghatározott intervallumon belül tartani a pulzusát és tippelje meg, hány kalóriát fog kétpercenként elégetni. Vagy állítsa be az egyik előre programozott futási tervet a gépen, és gondolkodjon valamelyik problémán, amelyet éppen meg kell oldania az életében. Jobb egy problémán futás közben gondolkodni, mint elalvás előtt.

5. Tördelje részekre a futást

Állítson fel néhány célt, mielőtt elkezd futni és ne féljen kezelhető részekre tördelni a futást.

Kitűzött cél nélkül ne lépjen a futópadra, hiszen sokkal nagyobb az esélye, hogy hamarabb hagyja abba az edzést, ha nincs terve. Ha azt a tervet tűzte ki maga elé, hogy lefut 8 km-t, de 3 km után elunja, inkább hozzon egy ésszerű kompromisszumot és tartson egy kis szünetet.  Ezzel fenntartja az eltökéltségét, hogy lefutja a 8 km-t – csak tördelje részekre az egész futást és koncentráljon újra a célra. Például szálljon le a futópadról és végezzen néhány könnyű erősítő gyakorlatot, vagy has prést, majd álljon vissza a futópadra. Az a fontos, hogy tényleg visszaszálljon a futópadra.

Sok edzőteremben elérhetőek olyan órák, amelyek során a levezető edző a futást a súlyzó gyakorlatokkal kombinálva alkalmazza. A csoportfoglalkozások légköre kellemes és ösztönzőleg hathat Önre.

6. Csak egyenletesen

A futópados edzés előnye, hogy könnyedén tudja követni a megtett távolságot és az eltelt időt, anélkül, hogy olyan változókkal kellene bajlódnia, mint a durva talaj, vagy a változó időjárás, ami lelassítja Önt.  Ne feledje – mindig csak az Ön számára megfelelő ütemben haladjon. Hajlamosak vagyunk túlhajtani magunkat, ha a mellettünk futó személy nagyon gyorsan fut, de ha túl gyors ütemben érjük el a felfokozott tempót, az sérülésekhez vezethet. Mindig jobb óvatosnak lenni és sérülés mentesnek maradni.


Szerző: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója.



hu-HU | 2017.10.18. 16:57:27 | NAMP2HLASPX02