This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

3 vagy 5 étkezés?

Print
3 vagy 5 étkezés?
Fontos-e,  hogy naponta háromszor vagy ötször étkezünk? Vannak, akik nem helyeslik a nassolást, ezért naponta csak háromszor esznek. Szerintük a nassolás csupán egy rossz szokás, mely kilóink gyarapodását segíti elő. Mások viszont azt állítják, hogy kis mennyiségű étel gyakori fogyasztásával féken tartható az éhségérzet, ezért jobb, ha naponta ötször étkezünk..

Melyik a helyes stratégia? A kutatások eddig még nem adtak határozott választ a kérdésre, ami azt sugallja, hogy az egészséges táplálkozás végső soron az elfogyasztott energia mennyiségétől függ. Más szóval, ha testsúlyunkat kívánjuk csökkenteni, a kalória-bevitelre kell figyelnünk. A nassolás önmagában nem rossz, ha nem visszük túlzásba a kalória-bevitelt.

Ha a sokak által nassolnivalónak tartott ételekre (zsíros, sós vagy cukrozott csomagolt harapnivalókra, pl. csipszekre, kekszekre és édességekre) gondolunk, érthető, hogy sokan miért ellenzik a nassolást, ha testsúly-kontrollról van szó.

Természetesen számos egészséges nassolnivaló is létezik, és már ezért is érdemes a napi több, kisebb étkezést támogatók mellé állni.  Gyakorlati kérdésről van szó:  minél többször eszünk, annál több esélyünk van táplálkozási igényeink kielégítésére. A nassolnivalók segítségével több egészséges zöldséget és gyümölcsöt, kalciumban gazdag joghurtot vagy extra adag fehérjét vihetünk be szervezetünkbe. 

Szerző:Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan a Herbalife fizetett szaktanácsadója.



hu-HU | 2018.08.21. 0:36:12 | NAMP2HLASPX01