This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Egészséges idősödés - a fehérje és az erősítő edzés fontossága

Print
Egészséges idősödés - fehérje és edzés

Korunk társadalmára jellemző, hogy a nők és a férfiak folytonosan a fiatalság megőrzésére irányuló praktikákat hajszolják, ez az oka annak, hogy a tudomány minden fronton kutatja az idősödés hatásait. Jelenleg igen nagy figyelem irányul az izomtömeg megőrzésének fontosságára, ami abban játszik szerepet, hogy a korunk előrehaladtával is megőrizzük egészségünket.  Ez azért van, mert ha megfelelő izomtömeggel rendelkezünk, az idősödés ellenére erősek és mozgékonyak maradunk, illetve könnyebben megtartjuk az egyensúlyunk, amivel megelőzetjük az eleséseket. Továbbá, mivel ha nagyobb sovány izomtömeggel rendelkezünk még alvás közben is több kalóriát égetünk el, így könnyebben maradunk formában is!

Ha nem foglalkozunk az izmainkkal, elgyengülhetünk és az állóképességünk is romolhat. Ez egy ördögi kör: ahogy az izmok gyengébbé válnak, egyre kevesebb testmozgást végzünk. Így az izomtömeg-vesztés végül oda vezet, hogy kalóriát is egyre kevesebbet égetünk el – ehhez hozzájön, hogy csökken az aktivitási szintünk – ezek együtt pedig a súlygyarapodás megindulását eredményezhetik.

A genetika és a fizikális aktivitás mértéke együttesen határozzák meg, hogy a korunk előrehaladtával mennyit veszítünk izomtömegünkből. De miközben a genetikai felépítésünket nem tudjuk befolyásolni, az erősítő edzések és a megfelelő mennyiségű, táplálkozással bevitt fehérje segíthet lassítani az izomtömeg-vesztési folyamatot.

A súlyzóedzés a megfelelő gyakorlat az izomtömeg megőrzésére és növelésére. Ez nemcsak az izom méretét és állományát növeli (még a 60-as, 70-es éveikben járóknál is), de az izomerőt is segít fokozni. És még egy előny: segít megőrizni a csonttömeget. Törekedjen rendszeres, heti két alkalommal elvégzett testedzésre, ami az összes nagyobb izomcsoportot megmozgatja.

Ahhoz, hogy a megfelelő mennyiségű sovány izomtömeget fenntartsuk, illetve fokozni tudjuk, elegendő mennyiségű fehérjét kell fogyasztanunk. Kutatások szerint, az idősebbek számára valójában nagyobb mennyiségű fehérjebevitelre van szükség az étrenden keresztül, mint a fiatalabb felnőtteknek ahhoz, hogy a szervezet izomszövetet állítson elő1. Szintén inkább javasolt a jelentős fehérjebevitelt egyenletesen elosztani a nap folyamán, mint kevesebbet fogyasztani napközben, aztán egy fehérjedús vacsorával zárni a napot.

Próbáljon igazodni a Herbalife Táplálkozási Filozófiájának ajánlásához, és fedezze a napi kalória bevitelének 30%-át fehérjékből.

Írta: Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan a Herbalife hivatalos tanácsadója.

1 Katsanos CS et al. Am J Clin Nutr 82:1065, 2005


hu-HU | 2018.08.21. 0:35:59 | NAMP2HLASPX01