Turbózzuk fel a shake-et

Print
HL_shake_boosters

A Herbalife Formula 1 étkezést-helyettesítő shake-ek kiváló arányban tartalmazzák a különböző makro-, és mikro-tápanyagokat. Attól függően, hogy Ön mennyire él aktív életet és milyenek az igényei, kipróbálhatja, hogy különböző kiegészítők használatával ad shake-jéhez plusz tápanyagokat és extra ízt.

A shake-eket könnyű a saját igényeihez igazítani, például plusz fehérje, rost, vagy kalória hozzáadásával, ha tudja, hogy a különböző gyümölcsök, zöldségek és magvak milyen módon segítenek Önnek ebben. Ráadásul, a különböző ízek kombinálásával az ízlelőbimbóit is boldoggá teheti. Szóval, miért nem engedi szabadjára a kreativitását és teszi egyedivé shake-jét, pont olyanná, amilyenre Ön vágyik, amilyenre Önnek szüksége van?!

1. kiegészítő: fehérje
Az ajánlások szerint javasolt a napi kalória bevitelünk 30%-át fehérjékből fedezni, ezt pedig sok ember számára nehéz lehet elérni. Szerencsére számos shake kiegészítő segíthet a fehérje tartalom növelésében.

A fehérjeporok használata az egyik legegyszerűbb megoldás a fehérje adag növelésére és arra, hogy a shake-et személyes igényeinkhez igazítsuk. Próbálja ki, hogy egy kanálnyi Formula 3 Személyre szabott fehérje port, vagy Fehérje italmixet ad a Formula 1 shake-jéhez.

A zsírtalanított, vagy zsírszegény tejtermékek, mint a friss túró, vagy joghurt az extra fehérje adag mellett kalciumot, illetve A-, és D-vitaminokat is tartalmaznak.

A tofu – különösen a puha, vagy lágy változatok – biztosítja a plusz fehérjét, szépen beleolvad a shake-be és enyhe ízének köszönhetően nem nyomja el a shake többi hozzávalójának az ízét.

2. kiegészítő: Zöldségek és gyümölcsök
Ha nehézkesnek találja beilleszteni a megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt a napi étrendjébe, nagy segítséget jelenthet, ha belekeveri őket a turmixokba, amiket magának készít.

Gyümölcsök: A bogyós gyümölcsök, vagy banán mellett, próbálja ki a turmixot más, kevésbé szokványos  gyümölcsökkel is, mint például a kivi, a gránátalma magok, az ananász, vagy a papaya.

A zöldségek, mint például a párolt sárgarépa, a tök, vagy sütőtök püré nagyszerűek shake kiegészítőnek, mivel enyhén édeskés ízük van. A zöld színű zöldségek, mint a spenót enyhe ízüknek köszönhetően segíthetnek a napi zöldségfogyasztást is növelni. Miért ne próbálná ki már a holnapi shake-kel?

3. kiegészítő: Egészséges zsírok
Az alábbi kiegészítők segíthetnek Önnek abban, hogy teljesíteni tudja az ajánlást, amely szerint fedezzük a napi kalória-bevitel 30%-át egészséges zsírokból. Míg ezek az egészséges zsírok gyakran magas kalóriatartalommal rendelkeznek, tartalmaznak bizonyos vitaminokat, ásványi-anyagokat, esszenciális zsírsavakat és rostot is.

A magvak, mint a len-, a kender-, a chia-, vagy a napraforgómagok javítják a turmixunk állagát és néhány plusz ásványi-anyagot és omega-3 zsírsavat is tartalmaznak.

A mogyorófélék, mint a mandula, dió, vagy pisztácia szintén jó választást jelentenek és kiegészítő rostforrásként is megfelelőek.

Az avokádó krémes állagot ad, és egészséges zsírokat tartalmaz anélkül, hogy erős íze lenne.

4. kiegészítő: Rost
A legtöbb ember nem fogyasztja el az ajánlott, napi 25g rostot*, de Ön könnyen növelheti a napi rost-bevitelét, ha tudja hogyan...

A zabpehely, a chia-mag, a lenmag, az alma és a bogyós gyümölcsök  hozzájárulnak az oldódó rost-bevitel növeléséhez – ez a típusú rost megköti a vizet és megdagad, ami fokozza a telítettségérzést.

A sárgarépa, a többi magvak zöme és a levélzöldségek növelhetik a nem oldódó rostok jelenlétét a napi étrendjében – ezek azok a fajta rostok, amelyek segítenek fenntartani a normális, folyamatos bélműködést.

5. kiegészítő: Kalóriák
Ha Ön súlygyarapodást próbál elérni, a turmixába kevert, magas kalóriatartalmú kiegészítők a segítségére lehetnek. A trükk az, hogy a kalóriatartalom növelése mellett egészséges táplálékot vegyen magához.

Zabpehely – egy evőkanál gyorsfőzős zabpehely plusz kalóriákat és oldódó rostokat is tartalmaz.

Avokádó és sütőtök – ha egy fél avokádót, vagy egy púpos evőkanálnyi sütőtököt ad a shake-hez, az akár 100, vagy még több plusz kalóriát is jelenthet.

6. Kiegészítő:  Ízek
A Herbalife Formula 1 shake-ek számos nagyszerű ízben elérhetőek, de ahhoz hogy az ízlelőbimbóit hosszú távon boldoggá tegye, jól jön, ha feldobja őket valamivel. A zöldfűszerek, fűszerek és természetes ízesítők nagyszerű megoldást jelentenek erre.

Fűszerek – próbáljon ki egy leheletnyi fahéjat, szerecsendiót, vagy gyömbért

Az aloe vera dzsúsz enyhe édeskés ízt biztosít a shake-nek.

A zöldfűszerek nem feltétlenül olyan hozzávalók, amelyeket eszébe jutna a shake-jébe keverni, de számos zöldfűszer igazán jó szolgálatot tehet. Próbálja ki a borsmentát, a rozmaringot, kakukkfüvet, vagy bazsalikomot, de ne álljon meg ezeknél! Ismerek olyanokat, akik a friss petrezselymet, vagy koriandert is szeretik a shake-jükben.

Kivonatok és levek – egy kis friss citrom-, vagy narancslé nagyszerű, élénk és friss ízt kölcsönöz a shake-nek. Szeretem a kivonatokat is, mint a vanília, mandula, kókusz és borsmenta egy kis extra íz-élénkítésre használni.


* EFSA Diétás Termékek, Táplálkozás és Allergia Bizottság (NDA). EFSA Journal 2010; 8(3):1462



hu-HU | 2018.02.19. 2:12:09 | NAMP2HLASPX04