This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Turbózzuk fel a shake-et

Print
HL_shake_boosters

A Herbalife Formula 1 étkezést-helyettesítő shake-ek kiváló arányban tartalmazzák a különböző makro-, és mikro-tápanyagokat. Attól függően, hogy Ön mennyire él aktív életet és milyenek az igényei, kipróbálhatja, hogy különböző kiegészítők használatával ad shake-jéhez plusz tápanyagokat és extra ízt.

A shake-eket könnyű a saját igényeihez igazítani, például plusz fehérje, rost, vagy kalória hozzáadásával, ha tudja, hogy a különböző gyümölcsök, zöldségek és magvak milyen módon segítenek Önnek ebben. Ráadásul, a különböző ízek kombinálásával az ízlelőbimbóit is boldoggá teheti. Szóval, miért nem engedi szabadjára a kreativitását és teszi egyedivé shake-jét, pont olyanná, amilyenre Ön vágyik, amilyenre Önnek szüksége van?!

1. kiegészítő: fehérje
Az ajánlások szerint javasolt a napi kalória bevitelünk 30%-át fehérjékből fedezni, ezt pedig sok ember számára nehéz lehet elérni. Szerencsére számos shake kiegészítő segíthet a fehérje tartalom növelésében.

A fehérjeporok használata az egyik legegyszerűbb megoldás a fehérje adag növelésére és arra, hogy a shake-et személyes igényeinkhez igazítsuk. Próbálja ki, hogy egy kanálnyi Formula 3 Személyre szabott fehérje port, vagy Fehérje italmixet ad a Formula 1 shake-jéhez.

A zsírtalanított, vagy zsírszegény tejtermékek, mint a friss túró, vagy joghurt az extra fehérje adag mellett kalciumot, illetve A-, és D-vitaminokat is tartalmaznak.

A tofu – különösen a puha, vagy lágy változatok – biztosítja a plusz fehérjét, szépen beleolvad a shake-be és enyhe ízének köszönhetően nem nyomja el a shake többi hozzávalójának az ízét.

2. kiegészítő: Zöldségek és gyümölcsök
Ha nehézkesnek találja beilleszteni a megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt a napi étrendjébe, nagy segítséget jelenthet, ha belekeveri őket a turmixokba, amiket magának készít.

Gyümölcsök: A bogyós gyümölcsök, vagy banán mellett, próbálja ki a turmixot más, kevésbé szokványos  gyümölcsökkel is, mint például a kivi, a gránátalma magok, az ananász, vagy a papaya.

A zöldségek, mint például a párolt sárgarépa, a tök, vagy sütőtök püré nagyszerűek shake kiegészítőnek, mivel enyhén édeskés ízük van. A zöld színű zöldségek, mint a spenót enyhe ízüknek köszönhetően segíthetnek a napi zöldségfogyasztást is növelni. Miért ne próbálná ki már a holnapi shake-kel?

3. kiegészítő: Egészséges zsírok
Az alábbi kiegészítők segíthetnek Önnek abban, hogy teljesíteni tudja az ajánlást, amely szerint fedezzük a napi kalória-bevitel 30%-át egészséges zsírokból. Míg ezek az egészséges zsírok gyakran magas kalóriatartalommal rendelkeznek, tartalmaznak bizonyos vitaminokat, ásványi-anyagokat, esszenciális zsírsavakat és rostot is.

A magvak, mint a len-, a kender-, a chia-, vagy a napraforgómagok javítják a turmixunk állagát és néhány plusz ásványi-anyagot és omega-3 zsírsavat is tartalmaznak.

A mogyorófélék, mint a mandula, dió, vagy pisztácia szintén jó választást jelentenek és kiegészítő rostforrásként is megfelelőek.

Az avokádó krémes állagot ad, és egészséges zsírokat tartalmaz anélkül, hogy erős íze lenne.

4. kiegészítő: Rost
A legtöbb ember nem fogyasztja el az ajánlott, napi 25g rostot*, de Ön könnyen növelheti a napi rost-bevitelét, ha tudja hogyan...

A zabpehely, a chia-mag, a lenmag, az alma és a bogyós gyümölcsök  hozzájárulnak az oldódó rost-bevitel növeléséhez – ez a típusú rost megköti a vizet és megdagad, ami fokozza a telítettségérzést.

A sárgarépa, a többi magvak zöme és a levélzöldségek növelhetik a nem oldódó rostok jelenlétét a napi étrendjében – ezek azok a fajta rostok, amelyek segítenek fenntartani a normális, folyamatos bélműködést.

5. kiegészítő: Kalóriák
Ha Ön súlygyarapodást próbál elérni, a turmixába kevert, magas kalóriatartalmú kiegészítők a segítségére lehetnek. A trükk az, hogy a kalóriatartalom növelése mellett egészséges táplálékot vegyen magához.

Zabpehely – egy evőkanál gyorsfőzős zabpehely plusz kalóriákat és oldódó rostokat is tartalmaz.

Avokádó és sütőtök – ha egy fél avokádót, vagy egy púpos evőkanálnyi sütőtököt ad a shake-hez, az akár 100, vagy még több plusz kalóriát is jelenthet.

6. Kiegészítő:  Ízek
A Herbalife Formula 1 shake-ek számos nagyszerű ízben elérhetőek, de ahhoz hogy az ízlelőbimbóit hosszú távon boldoggá tegye, jól jön, ha feldobja őket valamivel. A zöldfűszerek, fűszerek és természetes ízesítők nagyszerű megoldást jelentenek erre.

Fűszerek – próbáljon ki egy leheletnyi fahéjat, szerecsendiót, vagy gyömbért

Az aloe vera dzsúsz enyhe édeskés ízt biztosít a shake-nek.

A zöldfűszerek nem feltétlenül olyan hozzávalók, amelyeket eszébe jutna a shake-jébe keverni, de számos zöldfűszer igazán jó szolgálatot tehet. Próbálja ki a borsmentát, a rozmaringot, kakukkfüvet, vagy bazsalikomot, de ne álljon meg ezeknél! Ismerek olyanokat, akik a friss petrezselymet, vagy koriandert is szeretik a shake-jükben.

Kivonatok és levek – egy kis friss citrom-, vagy narancslé nagyszerű, élénk és friss ízt kölcsönöz a shake-nek. Szeretem a kivonatokat is, mint a vanília, mandula, kókusz és borsmenta egy kis extra íz-élénkítésre használni.


* EFSA Diétás Termékek, Táplálkozás és Allergia Bizottság (NDA). EFSA Journal 2010; 8(3):1462



hu-HU | 2018.05.27. 12:48:40 | NAMP2HLASPX01