7 tipp a helyes étkezéshez

Print
7 tipp a helyes étkezéshez

Az újévi fogadalmai között szerepel mindig, hogy helyesen fog étkezni? Sokan megígérjük ezt magunknak januárban, de aztán márciusra már azon kapjuk magunkat, hogy régi, rossz étkezési szokásaink valahogy mégis visszaszivárogtak életünkbe. Talán túl sokat próbálkozott - vagy lehet, hogy soha nem gondolt még bele igazán, mi is a helyes étkezés. A helyes étkezés többet jelent annál, mint hogy egyszerűen a megfelelő ételeket választjuk - a lényeg, hogy a megfelelő ételeket a megfelelő időben együk. Íme tehát 7 tipp, mely segít, hogyan étkezzen helyesen.

Egyen helyesen, amikor felkel. Nem kell egyből ébredés után ennie, de nagyon fontos, hogy egyen reggel. Azok, akik rendszeresen reggeliznek, könnyebben kontrollálják testsúlyukat, míg azok, akik kihagyják, gyakran túlkompenzálnak és túl sokat esznek az ebédnél. Ha reggel nem tud még igazán az evéssel foglalkozni, akkor próbáljon meg elfogyasztani egy kis tálka zabpelyhet beleszórt fehérjeporral, vagy friss gyümölcsöket egy kis túróval vagy joghurttal, vagy készítsen egy fehérje turmixot fehérjeporral, tejjel és gyümölcsökkel.

Egyen helyesen, mielőtt elindul élelmiszert vásárolni. Ha üres gyomorral fog neki a vásárlásnak, akkor olyan lesz, mint egy kisgyerek a cukorboltban - mindent szeretne, amit meglát. Dobjon be egy fehérjeszeletet, egy kis gyümölcsöt, vagy egy marék bármilyen magvat mielőtt kilép a házból, így kevésbé fog az élelmiszerek között kísértésbe esni. Készítsen listát, és próbáljon meg ragaszkodni az ott felírtakhoz.

Egyen helyesen, ha zsírokról van szó. Étkezésünk során szükségünk van valamennyi zsírra, de sokunk túlzásba viszi a zsírfogyasztást. Bizonyos zsírok - például a halakban, magvakban, olivában és avokádóban természetesen előforduló zsírok - egészségesebbek, mint más zsírok, ezért ízesítheti salátáját, vagy párolt zöldségeket magvakkal, avokádóval, egy kis olivaolajjal.

Egyen helyesen edzés előtt. Fel kell töltenie testét mielőtt edzésbe fog - különösen, ha reggel az első dolga az edzés. Ha nincs túl sok ideje, hogy edzés előtt egyen, akkor a könnyen emészthető ételek, mint a turmixok, levesek, vagy joghurt segíthetnek. Ha van néhány órája az edzés előtt, fogyasszon rendes ételt rengeteg egészséges szénhidráttal, mint a teljes kiőrlésű kenyér, barna rizs, gyümölcsök és zöldségek.

Egyen helyesen edzés után. Egy jó edzés után a teste tartalékai lemerülhetnek, így próbáljon meg enni valamit 30-45 percen belül. Izmainak gyümölcsökre, zöldségekre és teljes kiőrlésű gabonákra van szüksége, melyek segítenek feltölteni a szénhidrátraktárakat, valamint nagy fehérjelöketre, mely segíti a regenerálódást.

Egyen helyesen, amikor nem otthon étkezik. Manapság az étteremben evés már nem olyan különleges, mint régen volt. Ha szeretné lecsökkenteni a bevitt kalóriák mennyiségét, akkor az előételt ossza meg barátjával, vagy kérjen extra adag salátát. Hagyd ki a keményítőt tartalmazó köreteket és kérj helyettük zöldségeket. Ha öntetet is kérsz a salátádhoz, szigorúan külön kérd, így kontrollálni tudod, hogy mennyit fogyasztasz belőle.

Egyen helyesen este. Sok ember alig, vagy egyáltalán nem eszik napközben, viszont vacsorára és lefekvés előtt hatalmas mennyiségű kalóriát visznek be. De ha étkezései legnagyobb részét este bonyolítja le, akkor agya és izmai nem kapják meg a megfelelő energiát, melyre szükségük van a napi fizikia és mentális tevékenységekhez. Ehelyett próbálja meg inkább elosztani egységesen az étkezéseket a nap többi részére is. Ha a vacsora utáni nassolás gyakran kísérti Önt, akkor mossa meg fogát egyből vacsora után – ezzel tudja legjobban jelezni, hogy befejezte az evést arra a napra.



hu-HU | 2018.02.19. 2:11:27 | NAMP2HLASPX04