Mi a fehérje és miért van rá szükségem?

Print
Mi a fehérje és miért van rá szükségem?

A fehérje az egyik a három alapvető mikro-tápanyag közül, és elengedhetetlen összetevője a Testünk összes sejtjének. 22 „építőelemből” áll, amelyeket aminosavaknak hívnak, ezek összekapcsolódásával épül fel a fehérje szerkezete. A fehérjék a szervezetben különböző feladatokat látnak el, beleértve az izomtömeg építésben játszott szerepüket és hozzájárulnak az izom és a normál csontozat fenntartásához is.

Ezek a feladatok nagyon fontosak ahhoz, hogy testünk a legjobb formájában legyen, éppen ezért szükséges a megfelelő mennyiségű, napi, étkezéssel történő fehérjebevitel az egészségünk megtartásához.

ELEGENDŐ MENNYISÉGET FOGYASZTOK?

Ha az Ön fehérjebevitele nem fedezi a szervezete tápanyagszükségletét, valószínűleg sokkal nehezebbnek fogja találni a kiegyensúlyozott étrend fenntartását és a céljai elérését. Ezért javasolja a Herbalife Táplálkozási Filozófia, hogy a napi kalória bevitel 15-30%-át fehérjékből fedezze.

A testedzés során a testének nagyobb mennyiségű, jó minőségű fehérjebevitelre van szüksége ahhoz, hogy fenntartsa a sovány izomtömeget, újabbat építsen, illetve, hogy elősegítse a regenerálódást, tehát győződjön meg róla, hogy ehhez igazítja a fehérjebevitelt; fokozza, ha rendkívül aktív életet él, vagy ha növelni akarja a sovány izomtömeget. Például, ha Ön egy aktív életvitelt folytató férfi, aki legfeljebb 2000 kalóriát fogyaszt el naponta, és növelni szeretné az izomtömegét, akkor törekednie kell rá, hogy a napi étrendje akár 150g fehérjét tartalmazzon. Egy nő számára, aki meg akarja tartani a súlyát és legfeljebb napi 1400 kalóriát fogyaszt, a javasolt napi fehérjebevitel 52-105g között mozogna.

SZÓVAL MIT KELLENE ENNEM?

Ideális esetben, minden egyes nap mind növényi, mind állati forrásból származó fehérjék kombinációját. A kiváló minőségű állati fehérje források közé tartoznak a sovány, fehér húsok, a halak, a szárnyasok, a tojás és az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, amelyeknek további előnye, hogy tartalmaznak vasat, cinket és B vitaminokat. Ezek „teljes értékű fehérjéknek” minősülnek, mivel tartalmazzák az összes esszenciális aminosavat.

További „teljes értékű fehérje” (különösen fontos a vegetáriánusok számára) a szójafehérje. Mivel a többi növényi fehérjeforrás, mint a diófélék, a magvak és a lencsefélék (amelyeknek a zsír-, és koleszterintartalma is alacsony, illetve kiváló rostforrások) nem „teljes értékű fehérjék”, javasolt számos különböző féle növényi eredetű fehérjét kombinálni, hogy a 9 különböző esszenciális aminosavhoz a lehető legjobb arányban hozzájussunk.



hu-HU | 2018.02.19. 2:12:05 | NAMP2HLASPX04