Nyaralás alatt is figyelj oda a kalóriákra!

Print
HL_CNL_071715_100px_Holiday_Weight_Gain
Sok embernek okoz nehézséget, hogy utazás közben is tartsa magát egy egészséges étrendhez - ez kétségkívül nagy kihívás. De, ennek nem kell így lennie! Az alábbi egyszerű lépésekkel, kordában tarthatod étrendedet, miközben továbbra is élvezed a szabadságodat és az azzal járó pihenést. A legjobb tippem? Legyél felkészült!

- Kerüld el az útszéli kajáldákat!

Ha autóval utazol, kerüld az „útszéli kajáldákat”, helyettük csomagolj magadnak egészséges fogásokat és snack-eket! Ne indulj el otthonról, amíg nem ettél! Ha sietsz, vigyél magaddal egy shake-et, így kevésbé csábulsz el, hogy út közben gyorsétkezdei ételt válassz.- Az egyszerűen elcsomagolható ételek, mint a Fehérje Szeletek, gyümölcsök, mogyorófélék, stb. nagyszerű snack-ek, akármilyen módon utazol. Nagyszerűek a közúti, vagy repülős utazásokhoz is.

- A repülőtéren…

Egészséges ételeket találni a repülőtéren nehézkes lehet. Habár gyümölcsöt, joghurtot, salátákat, vagy szendvicseket általában találhatunk, ha magunknak csomagolunk, azzal kalóriákat és pénzt is spórolunk.Ha késnek a járatok, használd ki az időt arra, hogy teszel egy sétát a terminálon, ahelyett, hogy hagynád, hogy az éttermek, vagy gyorsétkezdék elcsábítsanak. Néhány nagy repülőtéren az előcsarnokban való le-föl sétálással könnyedén megtehetsz akár egy mérföldet, vagy még többet.

Fontos, hogy hidratált maradj, különösen repülés közben. Ajánlatos minden egyes levegőben töltött órában elfogyasztani egy pohár folyadékot, de ha üdítő italokat, vagy koktélokat szürcsölgetsz, azzal egy halom kalóriát felhalmozol. Ügyelj a folyékony kalóriákra és ragaszkodj a víz-, vagy az enyhén édesített sportitalok fogyasztásához.

- Hotelben szálltál meg?

Ha egy szállodai megálló is szerepel a tervedben, akkor valószínű, hogy a kimerültség és a korlátlan ételfogyasztásos büféasztalok, vagy a szobaszerviz veszélyes kombinációja rossz hatással lesz Rád.  Az utazás fárasztó lehet, de ahelyett, hogy az ételt használnád élénkítő szerként, inkább tegyél egy sétát, vagy az érkezést követően keresd fel a szálloda edzőtermét.

Számos szállodai szobában található hűtőszekrény. Snack-ként vegyél magadhoz némi friss gyümölcsöt, aprított zöldséget, vagy joghurtot és ne feledkezz meg némi tejről, vagy szójatejről sem, hogy összeüthess egy shake-et a szobádban.

Ügyelj a kalóriákra az olyan szállodákban, amelyek ajándék reggelit kínálnak. Csábító, hogy túlegyük magunkat, ha nem kell külön fizetnünk az ételekért és a legtöbb ingyen reggeli kínálatában számos keményítőben gazdag bagel, gabonapehely és gofri-féle szerepel, amelyekből könnyű többet enni, mint amennyit kellene. Ehelyett keress friss gyümölcsöket és esetleg némi fehérjét kemény tojás, vagy joghurt formájában. 

Írta: Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan a Herbalife fizetett tanácsadója.



hu-HU | 2018.02.19. 2:13:03 | NAMP2HLASPX03