3 kímélő vízi gyakorlat

Print
3_low_impact_water_workouts

 

Paddle boarding, azaz deszkán állva evezés
A stand up paddle boarding (SUP) a kajakozás és szörfözés kombinációja. Ez az egyik leggyorsabban terjedő vízi sport a világon.  Sok embert vonz, mivel a teljes testet megmozgató testedzési lehetőséget kínál. Szinte észrevétlenül erősíti a törzset, fokozza a kardio fittséget az egyensúlyt és a hajlékonyságot. Ráadásul nagyszerű szórakozás is.
A törzs végig a testhelyzet stabilizálásán dolgozik, és az evező mozdulat megkezdésével a vállak és a hasizom is feladathoz jutnak. A víz evezőre gyakorolt ellenállása segíti az izomerő növelését. A deszkán állva evezés minden életkorú és fittségi szinttel rendelkező ember számára ideális mozgásforma, amelyhez a szörfözéssel ellentétben hullámokra sincs szükség. A nyugodt, sima vízfelületek tökéletesek a kezdők számára és az óceánban, egy tavon, vagy bármely vízfelületen végezhető.
Paddle boarding, azaz deszkán állva evezés

A stand up paddle boarding (SUP) a kajakozás és szörfözés kombinációja. Ez az egyik leggyorsabban terjedő vízi sport a világon.  Sok embert vonz, mivel a teljes testet megmozgató testedzési lehetőséget kínál. Szinte észrevétlenül erősíti a törzset, fokozza a kardio fittséget az egyensúlyt és a hajlékonyságot. Ráadásul nagyszerű szórakozás is.
A törzs végig a testhelyzet stabilizálásán dolgozik, és az evező mozdulat megkezdésével a vállak és a hasizom is feladathoz jutnak. A víz evezőre gyakorolt ellenállása segíti az izomerő növelését. A deszkán állva evezés minden életkorú és fittségi szinttel rendelkező ember számára ideális mozgásforma, amelyhez a szörfözéssel ellentétben hullámokra sincs szükség. A nyugodt, sima vízfelületek tökéletesek a kezdők számára és az óceánban, egy tavon, vagy bármely vízfelületen végezhető.

Vízi aerobik

A vízi edzések szórakoztató módon használják ki a víz ellenállását és felhajtó erejét az izmok kondicionálása, illetve a szív-, és érrendszer fittségének, az erőnlétnek és a hajlékonyságának a fokozása érdekében.  Az ilyen edzések erősítő gyakorlatok és nyújtó technikák alkalmazásával segíthetnek javítani az Ön testének feszességét és mozgása szabadságát.  Egy nagyszerű edzéshez nincs rá szükség, hogy hivatalos aerobik órán vegyen részt. Egyszerűen ugorjon a medencébe, és végezzen különböző mozdulatokat, amelyek teljes mértékben megdolgoztatják az ízületeit.

Úszás

Az úszás segíthet javítani az aerob fittségi szintjét, mivel új levegővételi minta alkalmazására kényszeríti a testét.  Ha arccal lefelé nézve van a vízben, a testének meg kell tanulnia gyorsan alkalmazkodni. Az egyes lélegzetvételek mélységének és mennyiségének fokozásával az oxigén hatékonyabb feldolgozására ösztönözzük a tüdőt és a szívet. Mivel az úszás nem terheli az ízületeket, nagyszerű módszer arra, hogy egy kis szünetet biztosítsunk a túlterhelt izmok számára az olyan megterhelő tevékenységek után, mint a futás, vagy a súlyzózós edzések, amelyek megerőltethetik a csípő, térd és könyök ízületeket.  Ráadásul, Ön eldöntheti, hogy pihentető céllal úszik, vagy egy kalóriaégető, teljes testet megmozgató, sok hosszból álló úszóedzést választ.

Nem kell nyaralnia ahhoz, hogy a víz közelségének, a vízben edzésnek az előnyeit élvezhesse. A víz megnyugtató jellegéből adódóan segíthet Önnek ellazulni és megszabadulni a stressztől. Én egész évben imádok beiktatni a hetembe egy vízben edzős napot. És a víz által keltett ellenállás miatt tudom, hogy minden egyes ilyen alkalommal, jelentős számú kalóriát égetek el.

Jó szórakozás kimenni a vízhez, élvezni a természetet, és szinte nem is tűnik testedzésnek. Fontolja meg, hogy ezen a nyáron néhány vizes edzéssel marad aktív.

Írta: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója


hu-HU | 2018.01.21. 0:12:37 | NAMP2HLASPX01