7 tipp, hogyan maradjon motivált edzéskor

Print
7 tipp, hogyan maradjon motivált edzéskor

Már ezerszer hallotta a testedzés jótékony hatásait, és azt is tudja, hogy mit kellene tennie, de annyira könnyű kifogásokat találni. 'Kényelmes ez a kanapé', 'Oh, épp most adják a kedvenc TV sorozatomat', vagy 'annyira hideg van kint'.

Már mindet hallottuk korábban, szóval hogyan motiválja magát, hogy felkeljen és edzen rendszeresen?

  1. Terv
    Elfoglalt életmód - nehéz elképzelni, hogy van hely a mindennapi testedzést belesűríteni. Tegye az edzést első helyre, és tervezze be a napi rutinjába. Ne legyen választható. Az segít megtervezni a mozgást, ha élvezettel is csinálja. Például, ha nehezen tud kimászni az ágyból reggelenként, akkor semmi esetre se tegye az edzését reggelre, inkább próbáljon az ebédszünetben, vagy munka után edzeni.
  2. Felszerelés
    Az első lépés, ami gyakran a legnehezebb is, hogy egyszerűen csak felvegye a cipőjét és edzőruháját. De ha egyszer már fent van, akkor sokkal könnyebben indul neki az edzésnek. De ami még jobb, ha valami szép új holmival kényezteti magát. Meglepő, hogy egy szép új cipő, ruhadarab, mennyire tudja arra bátorítani, hogy próbálja végre ki. Ráadásul, jól is néz ki benne, és jól is érzi magát benne.
  3. A változatosság fontos
    Változtatsson a futó útvonalon, biciklizzen inkább futás helyett, vagy ússzon kültéri medencében beltéri helyett. Tegye érdekessé edzését azáltal, hogy bizonyos részeit időnként cserélgeti, így nem fogja megunni. Az edzőterem hamar unalmassá válhat, így ha Ön edzőterembe járó, alkalmanként váltson kültéri edzésre.
  4. Tegye közösségivé
    Edzen barátokkal, nevessenek sokat, így egymást tudják motiválni. A barátok támogatást nyújtanak, pozitív visszajelzéseket adnak, és feldobják az edzést. Vagy próbáljon ki egy csoportos fitnesz edzést, vagy aerobic órát. Ha szereti a versenyeket, akkor a csapatsportok Önnek valók. Edzeni valakivel, aki egy kicsikét mindig jobb Önnél arra készteti, hogy mindig egyre jobb legyen és folytassa tovább.
  5. A figyelemelterelés művészete
    Ha edzés közben zenét hallgat az eltereli a figyelmét és azon veszi észre magát, hogy hosszabb ideig edz, vagy gyorsabban fejezi be ugyanazt az edzést, mint szokta. Ha otthon van, akkor edzen a TV- előtt, vagy kapcsolja be hangosan a zenét.
  6. Legyenek reális céljai
    Talán nem szeretné lefutni a maratont, de fontos, hogy legyenek céljai és azokat átültesse a gyakorlatba is, hogy folyamatosan motiváltan tudja tartani magát. De legyen reális és ne állítson fel olyan célokat, amiket soha nem tud elérni. Írja le egy papírra céljait, és időnként nézzen rá, bírálja felül edzeségi szintjének növekedésével.
  7. Don't forget to reward yourself.
    It could be running an extra mile or losing a couple of pounds, but as you reach your personal goals and are happy with your performance, reward yourself. You might give yourself a day off or buy a new pair of jeans. Be proud of yourself.

Mindig emlékezzen az edzés utáni érzésre: felszabadulnak az endorfinok, szinte repülni tudna, egészségesnek érzi magát. Legközelebb, ha éppen azon töri a fejét, hogy hogyan bliccelje el az edzést, akkor gondoljon erre a nagyszerű érzésre és kezdjen neki az edzésnek!



hu-HU | 2017.10.18. 16:50:51 | NAMP2HLASPX01