Egyen helyesen, aludjon jól

Print
Egyen helyesen, aludjon jól

A jó éjszakai alvásnak a világ legtermészetesebb és legegyszerűbb dolgának kellene lennie. De az elfoglalt életmód, a hektikus időbeosztás miatt nem igazán tudunk megfelelően étkezni, és a rossz étkezési szokások rossz minőségű alváshoz vezethetnek.

Dr. Luigi Gratton megosztja tippjeit a jó éjszakai alváshoz szükséges táplálkozásról.

"Ha elfoglaltak vagyunk, hajlamosak vagyunk kevesebbet enni a nap során, mint amennyit valójában kellene, és sokkal többet enni este, mint amennyire szükségünk van." mondja Luigi Gratton, M.P.H., a Herbalife Táplálkozás-tudományi oktatási alelnöke.

Dr. Gratton javaslata, hogy legyünk tisztában azzal, hogy bizonyos ételek hogyan befolyásolhatják alvási szokásainkat. A fehérjében gazdag ételek olyan anyagok termelődését befolyásolják agyunkban, melyek ébren tartanak, a nagy adag ételek elfogyasztása közvetlenül lefekvés előtt pedig emésztési zavarokhoz és gyomorégéshez vezetnek - tökéletes párosítás, mely ébren tartja egész éjjel.

Az alacsony zsír,- és magas szénhidráttartalmú ételek gyorsabban emésztődnek, és különböző anyagok termelődését befolyásolják agyunkban, olyanokét, melyek elősegítik a relaxálást és elalvást. A legjobb tehát, ha reggelire és ebédre fogyasztunk magas fehérjetartalmú ételeket, melyek éberen tartanak bennünket egész nap, és a szénhidrátokat estére tartogatjuk.

Ha Ön sok emberhez hasonlóan érzékeny a koffeinre, akkor nem túl bölcs dolog az esti órákban kávét fogyasztani. Mind a koffein, mind az alkohol megzavarhatja a normális alvási ciklusokat; el tud ugyan aludni, de nem túl hosszú ideig. Ez megnehezíti, hogy alvás közben elérje a legmélyebb és legpihentetőbb szintet. Így tehát hiába alszik 8 órát, reggel még mindig kimerültnek érezheti magát. Van rá esély, hogy arra ébred álmából, hogy toalettre kell mennie, a koffein és az alkohol ugyanis vizelethajtó hatásúak.

Az, hogy rágcsál-e valamit lefekvés előtt, vagy sem, az Ön szokásain múlik. Ha az esti ételadagja kicsi és könnyű akkor egy könnyű snack is belefér, ha úgy érzi, segít az elalvásban és megengedheti magának az extra kalóriákat. A kalciumban gazdag ételek, mint a tej és joghurt jó választás, mivel a kalcium segíti az izmok ellazulását.

Jó étkezés a jó éjszakai alvásért:

  • Könnyű vacsora, főként saláta, zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák
  • Egy tányér lencseleves salátával és némi gyümölcs desszertnek
  • Ha érzékeny a koffeinre, lefekvés előtt 6-8 órával már nefogyasszon koffeintartalmú italokat
  • Ne fogyasszon nagy mennyiségű alkoholt, így elkerüli az éjszakai toalettlátogatást
  • A folyadékok legnagyobb részét a nap során igya meg, és vacsora után fogja vissza. Ha lefekvés előtt gyógyszert kell szednie, csak kis mennyiségű vízzel vegye be.
  • Ha szeret lefekvés előtt nassolni, fogyasszon magas kalciumtartalmú ételeket, melyek elősegítik az izmok ellazulását
  • Egy bögre meleg tej - a jóöreg orvosság álmatlanságra és mert jó


hu-HU | 2017.08.18. 13:17:58 | NAMP2HLASPX01