This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Hogyan tartson ki újévi fogadalmad egész évben?

Print
How to Make Your New Year’s Resolutions

Minden fejlődés jó

Talán nem edzettél annyit, mint amennyit terveztél, vagy nem ettél olyan odafigyeléssel, ahogy akartál. Viszont ha mégis jobban érzed magad, mint tavalyelőtt, akkor az azért van, mert mégiscsak sikerült lecsippentened néhányat a rossz szokásokból. És ez nagyszerű! Azok a kicsi dolgok, amiket minden nap változtatsz, a végére összeadódnak. Ezek a kis változtatások nagyon jó alapok, amikre idén is építkezhetsz.

Ne csinálj sok mindent egyszerre

Szuper, ha lelkes vagy, de ha túl sok változást akarsz egyszerre bevinni életedbe, akkor csak a vereségre készíted fel magad. Fogadalmakat tenni könnyű, megtartani azokat és kitartani mellettük az igazán nehéz, mivel az azt jelenti, hogy másként kell csinálnod dolgokat, mint eddig. Időbe telik, mire el tudsz hagyni egy rossz szokást, ezért az ismétlés nagyon fontos. Viszont sokkal egyszerűbb ismételni egy kicsi, viszonylag egyszerű feladatot, mint egy hatalmasat, amihez Herkulesi erő kellene. Ráadásul azt is ki kell találnod, hogy mi áll pontosan fejlődésed útjában, és hogy hogyan takarítsd el a célod felé vezető útról ezeket az akadályokat.

Vegyünk egy példát: nem selymezed annyit a fogadat, mint amennyit kellene. Mi áll a fogselymezés útjában? És milyen lépéseket tudsz megtenni annak érdekében, hogy rendszeresen fogselymezz? Nem igazán idő kérdése, mivel csak néhány percet vesz igénybe. Először is kell, hogy legyen otthon fogselyem. Aztán fontos, hogy szem előtt legyen a fogselyem, amikor fogat mosol. Végül kell egy tükör, hogy lásd is, hogy mit csinálsz.

Talán úgy döntesz, hogy ahelyett, hogy a fürdőszobaszekrény hátsó részébe dobod a fogselymet a többi kacat közé, ahonnan többet biztos, hogy nem fog előkerülni, inkább összeállítasz magadnak egy fogápolási szettet. Csinálj egy olyat, amiben van fogkeve, fogkrém, fogselyem és akár egy kis tükör is. Ha minden kényelmesen egy helyen van, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy legközelebb, amikor előveszed a kis szettedet, nem csak egyszerűen megmosod a fogadat, hanem a fogselymet is használni fogod.

Tüntesd el az akadályokat az útból

Ugyanez a helyzet az étkezési szokásokkal. Rá kell jönnöd, hogy miért nem csinálod azt, amit elterveztél, hogy csinálni fogsz és hogy hogyan tudnád egyszerűbben csinálni azt. Könnyű azt mondani, hogy több zöldséget és gyömölcsöt fogsz enni, viszont nehéz lesz megvalósítani, hogy nincs semmilyen gyümölcsöd vagy zöldséged otthon. Azonban ennyi még nem elég. Ha beszerezted a zöldségeket és gyümölcsöket, könnyűvé kell tenned az elfogyasztásukat. Szóval, például tarthatsz egy doboz gyümölcsöt a fagyasztódban felaprítva, megtisztítva, hogy hozzáadhasd a reggeli shake-edhez. Vagy tarts gyümölcsöket egy tálban a konyhapulton, hogy emlékeztesd magad arra, hogy a gyümölcs nagyon jó nassolnivaló. A hűtőben is tarthatsz felszeletelt zöldségeket, így minden alkalommal látni fogod, amikor kinyitod a hűtőt azért, hogy csak bekapj valamit.

Arra figyelj csak, hogy ha bármilyen változást szeretnél bevinni az életedbe, akkor az olyan legyen, amiről biztosan tudod, hogy meg tudod csinálni. Ha például még soha nem vittél magaddal ételt otthonról az irodába, hogy legyen mit ebédelned, akkor nem valószínű, hogy hirtelen minden nap készíteni fogsz magadnak valamit otthon, hogy másnap elvihesd az irodába. Szóval, életszerű célt állíts fel és lehetőleg legyen specifikus. Nem olyat, hogy “mostantól gyakrabban viszek magammal ebédet otthonról az irodába”, hanem inkább olyat, hogy “Heti két alkalommal viszek otthonról ebédet az irodába”. Így a hét végén könnyen ellenőrizhető, hogy sikerült-e teljesítened ezt a célt, vagy nem..

Susan Bowerman a Herbalife Táplálkozási tréning igazgatója. Susan regisztrált dietetikus és okleveles sporttáplálkozási specialista.



hu-HU | 2018.08.21. 0:35:56 | NAMP2HLASPX01