Gyakorlatok az egészséges szívért

Print
Gyakorlatok a szív egészségéért

Naponta esik szó a testedzés és mozgás fontosságának számtalan okáról, de gyakran egyszerűen csak a szemmel látható eredményekre fókuszálunk, mint a testzsír csökkenése, a megnövekedett izomtömeg, vagy a feszesebb bőr.  A legtöbb emberben nem tudatosulnak azok az észrevétlenül maradó előnyök, amelyek valójában a leglenyűgözőbbek: olyan módokon segítjük elő egészségünk javítását, vagy megőrzését, amelyeket esetleg észre sem veszünk. Felkerestük Samantha Clayton fitnesz szakértőt és korábbi rövidtávfutó versenyzőt, hogy többet tudjunk meg arról, milyen pozitív hatása lehet az aktív életmódnak szívünk egészségére, illetve egészségünkre számos egyéb tekintetben?

„A rendszeres testedzés rengeteg csodálatos előnnyel bír egészségünkre nézve”, mondja Samantha.

„Véleményem szerint a  testedzésnek a nem látványos pozitív hatásai a legfontosabbak.”

„Ezek magukban foglalják a szívműködés javulását, a fokozottabb izomerőt, az ízületi mobilitás javulását, és a fokozottabb jó közérzetet. Habár ezeket az előnyöket nem láthatjuk, hogy értékelni tudjuk őket, a jó hír az, hogy érezhetjük őket. Különösen a szív egészségéhez köthető előnyöket.”

Azt követően, hogy néhány héten keresztül egy szív-, és érrendszeri fitnesz programra összpontosít, már éreznie kell, hogy a testedzés könnyebbé válik és a mindennapos feladatok során kevésbé fullad ki. „A szív-, és érrendszerre fókuszáló (egyszerűen csak „kardio”-ként is ismert) edzés jelenti azokat a gyakorlatokat, amelyek a szívet és a keringési rendszert dolgoztatják meg” magyarázza Samantha. „Ennek a rendszernek egész nap dolgoznia kell, minden áldott nap, ahhoz, hogy életben tartson minket”.

“„Mivel a szívünk egy izom és a testedzés segít javítani a szív vérpumpálási képességeit, a cardio edzést „szíverősítő” edzésnek is hívhatnánk”.

Folytatja Samantha, majd belemegy a részletekbe: „A szívünk átlagosan 100.000-et ver naponta, ezzel több, mint 7.500 liter vért küld körbe a testünkben. Minden alkalommal, amikor egy hosszabb kardio gyakorlat során a pulzusszámunk megemelkedik, a szívünknek gyorsabb ütemben kell pumpálnia. Ha ezt rendszeres jelleggel végezzük, azzal segítünk szívünknek, hogy még hatékonyabban tudja pumpálni a vért, ami azt jelenti, hogy hamarosan kevesebbet kell dolgoznia azért, hogy a pihenés során fenntartsa a testi funkciókat, így nyugalmi állapotban alacsonyabb pulzusszámot biztosít számunkra.

Samantha azt javasolja, hogy ha az egészsége terén szeretné learatni a rendszeres kardio edzések gyümölcsét, akkor iktassa be őket edzésprogramjába heti 3-5 alkalommal.  A szív,- és érrendszeri javulást ígérő gyakorlatok közé tartozik a sétálás, futás, biciklizés, táncolás és úszás, vagy bármely tevékenység, amelytől kifulladsz.

Írta: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének szenior igazgatója.

Írta: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének szenior igazgatója.



hu-HU | 2017.08.18. 13:17:22 | NAMP2HLASPX01