Hogyan égess kalóriát edzés UTÁN

Print
Hogyan égess kalóriát edzés UTÁN

Hadd mutassam be az EPOC-ot (Edzés Utáni Többlet Oxigén Fogyasztást), aminek köszönhetően az edzés befejezése után is plusz kalóriákat égethetsz el! Sokan csak az edzés közben elégetett kalóriákat veszik figyelembe, pedig szervezetünk jóval az edzőterem elhagyása után is égeti a kalóriákat.

Ha a zsírégetés terén szeretnéd kihasználni az EPOC előnyeit, először némi erőfeszítésre van szükség. Szervezetünknek a regenerálódáshoz is szüksége van kalóriákra. A regenerálódás viszont több időt vesz igénybe egy kemény, gyors edzést követően, mint egy lazább, kevésbé intenzív tréning után.

A regenerálódás fogalma magában foglalja az edzés után a szervezetben végbemenő összes folyamatot: az energiaraktárak feltöltését, a glikogén eljuttatását az izmokhoz, a tejsav piruváttá való visszaalakítását stb. Ehhez az energiát igénylő belső folyamathoz szervezetünk elsősorban az elraktározott zsírt hasznosítja.

Milyen típusú testedzés fokozza leginkább az EPOC zsírégető folyamatot?
A szervezeted minden edzéstípus után regenerálódik, az EPOC előnyét azonban leginkább akkor élvezheted, ha aerob és anaerob edzést is végzel. A testedre való ráhangolódással tapasztalhatod ki leginkább, hogy mi a leghatékonyabb edzésfajta a számodra. Bemutatom az öt kedvenc gyakorlatomat, amik beindítják az EPOC zsírégető folyamatot.

1. HIIT (Magas Intenzitású Intervall Edzés)

A HIIT segítségével rengeteg kalóriát égethetsz el rövid idő alatt. Az edzés természetének köszönhetően a szervezeted egész nap regenerálódik.

2. Spinning

Egy jó terembiciklis órán az aerob zónában edzhetsz, néhány gyors, anaerob hajrával fűszerezve. A spinning órák alacsony intenzitásúak, és az edzés nehézségi fokát egyénileg kontrollálhatod

3. Súlyzós edzés

A súlyzózás és az erőnléti edzés az izmaidat veszi igénybe, különösen akkor, amikor lassú, kontrollált mozdulatokkal, izomnövelés céljából emelgeted a súlyokat. Egy kemény súlyzós edzés után testednek energiára van szüksége a regenerálódáshoz.

4. Sprintelés

A tipikus sprint edzés anaerob és magas intenzitású. Magától értetődő, hogy ez a kedvencem, ha az edzés utáni kalóriaégetésről van szó.

5. Aerobik óra

Egy intenzív tánc vagy step óra közepes intenzitású, ám nagyon hatásos, mivel nemcsak az óra közben égetsz el rengeteg kalóriát, hanem még akár egy órával az edzőterem elhagyása után is. Keress olyan ugrálós, rúgós edzéseket, ahol mindkét lábadat fel kell emelned a talajról.

Szerző: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife Fitness Képzésének igazgatója.



hu-HU | 2017.12.13. 8:48:58 | NAMP2HLASPX01