Változtasd meg hozzáállásodat az edzéshez, hogy ne tartson vissza

Print
Változtasd meg hozzáállásodat az edzéshez

Sokan tűznek ki maguk elé célokat, és készítenek edzésterveket, hogy jobban, fittebben érezzék magukat és egy feszesebb, izmosabb kép köszönjön vissza rájuk a tükörből. És a célok kitűzése valóban nagyszerű módja annak, hogy fenntartsuk motiváltságunkat. De néhány ember, még azok közül is, akik nagy lelkesedéssel vágnak bele az új, egészséges és aktív életmódba, hamarosan egyszerűen feladja. Számos kifogás létezik, amelyekkel a feladást indokoljuk, de néha mindössze egy kis őszinteségre van szükségünk, hogy rájöjjünk, valójában mi lehetünk saját magunk legádázabb ellenségei. A mai cikkben megadom Önöknek a megfelelő eszközöket ahhoz, hogy megszabaduljanak a gondolataikat uraló kifogásoktól, és sikereket érhessenek el a testükkel kapcsolatos céljaik tekintetében.

Tegyen lépéseket: A feladás garantált módja annak, hogy ne érjük el céljainkat. Legyen szó akár üzlettel, fitnesszel, egészséggel, vagy karrierrel kapcsolatos célokról, ha feladjuk, elbukunk. A csalódások és néhány kudarc normális és természetes velejárói az önfejlesztési folyamatnak. Biztosan hallotta már a mondást, hogy „Két lépés előre, egy lépés hátra”, ez nagyon is igaz. Nem mindig csak előre haladunk, hiszen számos sikeres embertől hallhatjuk, hogy milyen sokat tanultak a visszalépéseikből is.  Hiszek benne, hogy ha bármerre mozdulunk, és törekszünk rá, hogy a helyes irányba tartsunk, az eredmény csakis siker lehet.

Ajándék az Ön számára: Minden alkalommal, amikor jó érzéssel tölt el minket a tudat, hogy meghozzuk a megfelelő döntéseket, eláraszt minket az a bizonyos kellemes közérzet, ami erősíti az önbizalmunk és feltölt minket energiával ahhoz, hogy továbbra is keményen dolgozhassunk a céljaink eléréséért. A legnagyobb ajándék, amit adhat magának, ha felkészíti magát a sikerre.

Amikor arra készül, hogy egy új útra lépjen, a stratégia a legfontosabb. Ahhoz, hogy elkerülje a leggyakrabban előforduló visszalépési hibákat nézzük át együtt a „tegye”-„ne tegye” listámat…

Négy változtatás a hozzáállásunkon, amelyek segítenek elérni a testünkkel kapcsolatos céljainkat

Hozzáállás javítás 1:

Ne tegye: Késlekedés! Nem kell megvárnia egy előre kitűzött dátumot, hogy belevágjon. Néhány hét és hónap nehéz lehet, amíg a táplálkozást és a fitneszt helyezi előtérbe, de ne halogassa megkezdeni a céljai felé vezető utat. Minden ma meghozott jó döntéssel közelebb kerül a céljaihoz.

Tegye: Most azonnal kezdje el meghozni a jó döntéseket! Ha azt mondja magának: „Még ezt is megehetem”, vagy „Nem lesz gond, ha kihagyom azt az edzést”, az nagyon veszélyes gondolkodásmód. Ha fenntartja ezt a fajta hozzáállást, és továbbra is „holnapra” halasztja az egészségesebb életmódot, akkor a legvalószínűbb, hogy az a holnap soha nem fog elérkezni.  Sőt, mi több, ha valóban eldöntené, hogy változtat a táplálkozásán és a fittségén, valószínűleg keményebben dolgozna rajta, mivel a célja még távolabb van a kiinduló ponttól.

Hozzáállás javítás 2:

Ne tegye: Ne érezze úgy, hogy hatalmas sporteszköz beruházásokat kell tennie. A TV-ben látott drága gépek adósságba vihetik Önt és a végén csak porfogó lesz belőlük. A testi változásokhoz életmódbeli változtatások szükségesek, amelyek magukban foglalják a táplálkozási szokások új, kiegyensúlyozott megközelítését és az elhatározást, hogy aktív életmódot fogunk folytatni. Egy divatos berendezés nem fogja elvégezni a feladatot.

Tegye: Az edzettséghez az egyetlen dolog, amire szüksége van, egy megfelelő tornacipő. Vehet még néhány nem túl drága kiegészítőt, mint egy pár súlyzó és egy jógamatrac, hogy megkönnyítsék a kezdést. Nincs szüksége sok mindenre, hogy megkezdje az aktív életmódot. Valójában sok igen edzett ember csupán a saját testsúlyát használja, hogy formában maradjon. Ha tényleg gépeket akar használni, a helyi edzőteremben valószínűleg megtalálja őket, sőt még többet is, vagy ha úgy érzi, hogy például egy futópad segítene Önnek többet edzeni a saját otthonában, akkor érdemelje ki azt. Bizonyítsa be magának, hogy igazán eltökélt és alakítson ki rendszeres fitnesz-szokásokat. Ha már pár hónapja folyamatosan elvégzi a heti 3-4 edzést, akkor egy megfelelő gépbe fektetett beruházás jó ötlet lehet. Ha vásárlásra készül, az én tippem az, hogy a „használt” edzőgépek” általában pontosan „ugyanolyan jók, mint az újak”.

Hozzáállás javítás 3:

Ne tegye: Egyedül csinálja. Mindannyian emberi lények vagyunk, és a szeretteinktől érkező pozitív megerősítéstől szárnyakat kapunk. Ne titokban vágjon bele az egészséges életmódba, hanem ossza meg azokkal az emberekkel az egészségesebb élet iránt érzett szenvedélyes elszántságát, akik fontosak Önnek. Lehet, hogy szívesen csatlakoznának Önhöz!

Tegye: Ösztönözze egy barátját, vagy családtagját, hogy segítse Önt. Kérje meg őket, hogy segítsenek Önnek felelősségteljesnek maradni és, hogy nyújtsanak támaszt a kudarccal terhelt napokon, vagy bátorítsa őket, hogy vágjanak bele Önnel együtt egy új, egészségesebb, aktívabb életmódba! Ha talál egy egészség-csoportot a helyi közösségben, akkor csatlakozzon hozzájuk.

Hozzáállás javítás 4:

Ne tegye: Fejest ugrik a közepébe. Az egyik leggyakoribb ok, amiért az emberek feladják az új edzésprogramjukat, hogy az elején túlerőltetik magukat, ami sérüléshez, stresszhez, kimerültséghez és alacsony önbecsüléshez vezet.

Tegye: Fogadja el a jelenlegi edzettségi állapotát, ismerje meg a saját határait, és egyszerre csak egy napot teljesítsen, egy lépést haladjon előre. Minél nagyobb örömét leli a testedzésben és minél jobban magáévá teszi a fokozatosságra épülő szemléletmódot, annál nagyobb eséllyel ér majd el hosszú távú eredményeket. Válasszon olyan tevékenységeket, amelyeket élvez, és hétről-hétre lassanként fokozza a teljesítményét. Ne feledje, hogy ahogy az edzettségi szintje javul, úgy kell az elvégzett gyakorlatok intenzitását is fokoznia, hogy azok illeszkedjenek az új, feljavult fizikális állapotához.

Írta: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója.


hu-HU | 2017.06.26. 22:16:48 | NAMP2HLASPX03