Hozza ki a legtöbbet a napi lépésszámból

Print
HL_maximise_daily_step_count

Soha ne becsülje alá a sétálás hatékonyságát! Már csupán annak is, kedvező hatásai lehetnek az egészségére és a fitnesz céljaira nézve, ha minden nap szán időt sétálásra. Szórakoztató, hatékony és társaságban végezhető mozgásformát keres, ami hozzáadódik a napi edzésprogramjához? Törekedjen arra, hogy minden nap sétáljon! Most Samantha Clayton fitnesz szakértő megosztja Önnel tippjeit, hogyan hozza ki a legtöbbet a napi, megtett lépésszámból.

Miért szeresse meg a sétálást?

  • A sétálás élvezetes lehet, különösen, ha egy barátjával teszi.
  • Ha Ön az alacsony intenzitási szintje miatt a sétálást nem tekinti testedzésnek, gondolja át! Habár a sétálás nem egy erőteljes mozgásforma, természeténél fogva kardio jellegű, és segít Önnek, hogy aktív maradjon, ami kulcsfontosságú a céljainak elérése szempontjából.
  • Az Az emberek többsége számára elérhető aktivitás, ezért a sétálás nagyszerű arra, hogy első lépcsőfokot jelentse a „fitnesz létrán” azok számára, akik jelenleg semmilyen mozgást nem végeznek. Ha egyszer egy olyan egyszerű mozgásformával, mint a sétálás belevág az aktív életmódba, az további aktivitáshoz vezetheti Önt.
  • A sétálás nem kerül pénzbe, igen kevés érzékre van hozzá szükség, és könnyen beilleszthető az Ön napi menetrendjébe, ezért mindennapi életének részévé válik, mint például az otthonról munkába, vagy munkából haza történő sétálás.

3 módszer, hogy növelje a lépésszámát és még több sétálást iktasson a napirendjébe

  1. Változtasson az egyszerű szokásain például keressen a boltoktól távolabb eső parkolóhelyet, szálljon le egy megállóval előbb a buszról, válassza a lépcsőt a felvonó helyett, vagy sétáljon át kollégáihoz az e-mailezés helyett.
  2. Hozzon tudatos döntéseket, például járkáljon telefonálás közben, naponta néhányszor álljon fel az íróasztala mellől és sétáljon 5 percet, vagy tegyen egy sétát az ebédidejében. Töltsön egy kis időt (15-20 percet) a futópadon és tevékenykedjen otthon aktívan: a takarítás és kertészkedés is azt jelenti, hogy Önnek több lépést kell megtennie!
  3. Tűzzön ki maga elé célokat, mint hogy testedzés gyanánt naponta többször megmássza a lépcsőket, sétál 5 km-t, 40 percig sétáltatja a kutyát, vagy hetente kétszer a 20 perces kávészünetben sétál. Ez mind jelentősen növelni fogja a megtett lépésszámát.

Elég gyorsan sétál?

Ha nehezen talál időt a testedzésre, gondolja meg, hogy növeli a séta sebességét, így kevesebb idő alatt több lépést tud megtenni. Íme, négy megfontolandó lépésütem típus:

T = Társas séta. Lassú lépésütem, amely mellett könnyen tud beszélgetni
É = Élénk séta. Nagyjából 60%-nyi erőfeszítést igényel. Még mindig képes beszélgetni, de egy kissé már kifogy a szuszból.
GY = Gyors séta. Az erejének nagyjából 70-80%-át köti le és a beszélgetést igen nehézkessé teszi.
I = Intenzív séta. Nem képes beszélgetni és olyan gyorsan halad, amennyire csak tud, miközben a karjait ütemesen mozgatja. Próbáljon némi emelkedőt is beiktatni a sétába.

A legjobb módszer, hogy napi lépésszámát mérje
Egy egyszerű lépésszámláló, vagy okos telefonra készült alkalmazás beszerzésével könnyedén ellenőrizheti, hogy hol tart, mivel 10000 lépést másképp végigszámolni a nap folyamán lehetetlen. Számos divatos kütyü létezik, de én azt javaslom, hogy valami olyat válasszon, amelyet a ruhájára tud csíptetni, vagy folyamatosan a zsebében tudja hordani, mert minden egyes megtett lépés számít! Számos testünkön hordható eszköz alkalmaz különböző mutatókat, amelyekkel a naponta megtett lépésszámot elemezhetjük. Valójában a legtöbb mobil alkalmazás és fitnesz karkötő gratulál Önnek, amikor elérte az aznapra kitűzött célját.

Szerző: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója.



hu-HU | 2017.12.13. 8:49:08 | NAMP2HLASPX02