Samantha Clayton fitnesz átalakítása

Print
Claytons_fitness_makeover_100x100

Fitnesz átalakítás lépésről lépésre

Írd le!

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mi az a három dolog, amit most a következő évben szeretnél elérni és írd le őket! Győződj meg róla, hogy a rendelkezésedre áll egy olyan módszer, amellyel ellenőrizheted fejlődésedet, mint például a testsúlyodnak méreteidnek mérése.
Minél konkrétabb a célod, annál jobb. Ha számodra új a testedzés, kezdd el kicsiben. Az aktivitási céljaidat illetően legyél gyakorlatias és reális. Legyenek bármilyen céljaid, írd le őket. Oly sok ember mondta nekem, hogy akkor sikerült elérniük a fitnesz céljaikat, amikor konkrét, meghatározott célkitűzéseik voltak, amelyeket nyomon követtek. Írd le, hogy mit jelent a számodra a célod. Azt jelenti, hogy energikusabbnak érzed magát, hogy jobban nézel ki, vagy, hogy a testedzéssel töltött perceid elérnek egy bizonyos mértéket?  Minél több lehetőséget teremtesz magadnak az év során elért sikereidnek mérésére és nyilvántartására, annál jobbak az esélyeid, hogy sikerüljön az életmódváltásod.

Felejtsd el a tegnapot!

Ideje elengedni a múlt összes elbukott diétáját és fitnesz tervét és gondolataidat  próbáld meg a jelenre összpontosítani. Most, hogy leírtad a céljaidat, lépj velük tovább. Ideje kizárólag a mára koncentrálni és hagyni, hogy a múlt feledésbe merüljön. Ahogy elhatározod, hogy a jelen döntéseidre koncentrálsz, máris könnyebben fogsz tudni tovább lépni a siker felé. Minden reggel, amikor felkelsz, gondolj arra, hogy a mai nap az egyetlen, ami számít (még akkor is, ha előző este súlyosan megszegted a diétádat). Nincs több másnapra vonatkozó ígérgetés. Teljesítsd, ami a leginkább számít Neked MA.

Váltogasd az edzésidődet!

Ha mindig reggelente végzed a testedzést, próbálj beiktatni hetente legalább egy délutáni edzést, vagy fordítva. Ha sose végzel reggel testedzést, próbálj beiktatni egyet az edzéstervébe. Néha a testednek szüksége van rá, hogy kimozdítsák a megszokott rutinból. Az is előfordulhat, hogy egy bizonyos időpont megfelelőbb Neked a testedzésre, mint ahogy eredetileg gondoltad. Mindannyian önálló emberek vagyunk és a testünk a nap különböző időpontjaiban teljesít jobban. Kísérletezz és próbáld megtalálni a napnak azt az időpontját, amikor a legéberebbnek és legenergikusabbnak érzed magad, majd legyen ez a rendszeres testedzési időd. Elképzelhető, hogy azt fogod észrevenni, hogy jobban hajtod magadat, több kalóriát égetsz el és több előnyét élvezed a testedzési rutinnak.

Fokozd az intenzitást!

Ki mondta, hogy órákat kell eltöltened az edzőteremben, hogy elérd a fitnesz céljaidat? Tarts rövid, élvezetes edzéseket, vagy pontosabban rövideket és izzasztóakat! A hét legalább két napján végezz intervallum típusú edzéseket, amelyek annyira fokozottak, hogy kifogysz a levegőből. Ha az intenzitási szintet magasan tartod, az edzés időt akár 15-30 perc rövidre is veheted. Ez tökéletes megoldás azoknak a számára, akiknek zsúfolt a napirendjük és mindig azt hozzák fel mentségnek, hogy nincs elég idejük a testedzésre.

Használj súlyzókat is!

Álljanak a rövid, hatékony edzések az új fitnesz programod középpontjában, különösen, ha elfoglalt életet élsz. A sovány izomtömeg kiépítésének alapvető részét kell képeznie minden testsúly csökkentő, vagy testsúly növelő edzésnek. Ha Te már jelenleg is használsz súlyzókat az edzések során, próbáld növelni a súlyukat. Amennyiben csak most kezded, győződj meg róla, hogy kényelmes méretű súlyzót használsz, ami lehetővé teszi, hogy szép testformát alakíts ki. Ne félj a nehezebb súlyok emelésétől. Véleményem szerint, a nagyon csekély súlyú súlyzók magas sorozatszámmal történő emelgetése, amelyek egyáltalán nem jelentenek kihívást csak az értékes időd elpazarolása.

Maradj aktív!

A beütemezett pihenő napok elengedhetetlenek a tested számára, hogy regenerálódni tudj a testedzés során rád nehezedő stresszt követően. Sok ember félreérti a pihenőnap lényegét. Az nem azt jelenti, hogy az egész napot egyhelyben ücsörgéssel kell töltenie! A pihenőn nap célja, hogy csökkentsük a súlyok emelgetéséből, vagy az erős intenzitású gyakorlatokból fakadó stresszt, de nem az, hogy teljesen
abbahagyjuk a mozgást. Mindenkinek arra kell törekednie, hogy naponta legalább 30 percet aktív mozgással töltsön, minden egyes nap. Töltsd ki pihenőnapjaidat szórakoztató tevékenységekkel, mint a biciklizés, a kirándulás, vagy az úszás. Végezz alacsony intenzitású tevékenységeket, amelyekkel szintén extra kalóriákat éget el, de nem hajtod magadat túl.

Legyen  szórakozás a fitnesz!

A jó szokások kialakítása és egy állandó rutin kialakítása elengedhetetlen, különösen akkor, ha most vágsz bele először egy új edzésterv végrehajtásába, de ennek nem feltétlenül kell kiszámíthatónak és unalmasnak lennie. Ha beleragadsz ugyanabba a megszokott rutinba, akkor gyakran előfordulhat, hogy mentálisan kizökkensz, és kevésbé produktívan végzed el a feladatokat. Idén próbáld fenntartani tested éberségét új tevékenységek kipróbálásával, edzésstílusodnak megváltoztatásával, egy új edzőpartnerrel végzett kellemes edzésekkel, vagy heti egy szórakoztató edzés beiktatásával. Minél szórakoztatóbbá és izgalmasabbá teszi a testedzéssel töltött időt, annál jobban fogod várni az edzéseket és annál jobban kitartasz majd mellettük. A testedzésnek nem kell unalmasnak lenni ahhoz, hogy hatékony legyen.

Írta: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója



hu-HU | 2017.12.13. 8:44:40 | NAMP2HLASPX01