This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Egészséges szív: 3 ok, amiért szeresse a kardió edzéseket

Print
Kardió edzés
A Gyakran úgy gondoljuk, hogy a jó edzettségi állapot elsősorban a külsőnkön látható. Ha mozgásról van szó, a legtöbb ember számára a legfőbb motivációs tényezőt a sok testedzés hatására bekövetkező külső változások jelentik. Az emberek a mérlegen és a tükörben szeretnék látni kemény munkájuk eredményét. A karcsúbb derék vagy vékonyabb lábak gondolatára sokan felkelnek a kanapéról, és lerohannak a tornaterembe, azonban szerintem az edzettség által nyújtott valódi szépség és előnyök mélyen, a felszín alatt rejlenek?

Legújabb kedvencem a következő mondás: “Belülről kifelé váljunk fitté!”. Már említettem, hogy a test külső változásai lassan mennek végbe, míg a belső változások már az edzés elkezdésének pillanatában megkezdődnek. Ha megérti, hogy a testmozgás belső hatása sokkal fontosabb a külső elégedettségnél, soha többé nem hagy ki egyetlen edzést sem.

A kardió edzés három hihetetlen előnye

A kardió edzés 1. előnye: Alacsonyabb nyugalmi pulzusszám
A szív keményebben dolgozik edzés közben, gyorsabb ütemben pumpálja a vért a szervezetben, ezáltal hatékonyabbá válik. Mindennapi tevékenységeink végzését idővel könnyebbnek érezzük, mivel szívünknek kevesebbet kell dolgoznia. A változást gyakran az alacsonyabb nyugalmi pulzusszám jelzi.

A kardió edzés 2. előnye: Testsúlycsökkenés 
Ha kardió edzéssel növeljük aktivitási szintünket, akkor szervezetünk a megnövekedett energiaigény kielégítése céljából plusz energiát éget el. A hosszú kardió edzések alatt a legfőbb energiaforrást az elraktározott zsír jelenti. A csökkentett kalóriabevitellel kombinált megnövekedett energiafelhasználás jelentős testsúlycsökkenéshez vezet.

A kardió edzés 3. előnye: Csökkenti a stresszt
A kardió edzés elősegíti az agyban a jó közérzetet keltő neurotranszmitterek, az endorfinok termelődését. Az endorfintermelődés hatására kialakuló jó közérzetet gyakran a futással hozzák összefüggésbe, de a teniszezés vagy egy egyszerű séta is hasonló érzést válthat ki.

*Szerző: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife Fitneszképzésének vezetője.


hu-HU | 2018.08.21. 0:38:15 | NAMP2HLASPX01