Turbózza fel edzését!

Print
work-out
Ha Ön olyan aktivitásformát választ, amely szabadon áramló mozdulatsorok elvégzését teszi lehetővé, azonnal, a fizikális előnyökön túlmutató pozitív hatásokat tapasztalhat meg.

Az emberek évszázadok óta választják a szabadon áramló mozdulatok bizonyos formáit, de korábbi élsportolóként és olyan edzőként, aki általában meghatározott, konkrét célok elérésében segíti az embereket, a strukturáltság nélküli mozgás egy új elképzelést jelent a számomra. Az életünk során általában egy bizonyos szerkezet szerint felépített tervet követünk, de néha jó lehet egyet hátra lépni és egyszerűen csak jóleső módon élvezni a mozgást.

Ha Ön olyasvalaki, aki negatív érzésekkel párosítja a testedzés gondolatát, akkor tökéletes kiinduló pont lehet az Ön számára, ha egyszerűen csak belekezd valamilyen aktivitásba. Ne feledje, egy kevés mozgás is mindig jobb, mint egyáltalán nem tenni semmit, és oly sok aktivitás létezik, amelyeket kipróbálhat a hagyományos edzésformákon túl, mint a futás és biciklizés.

Íme, néhány módszer, amelyekkel aktívabb életet élhet otthon, vagy szabadtéren egyaránt…

Tánc: Mindössze egy kis zenére van szüksége. Engedje, hogy a teste a zene ütemére mozogjon, úgy, ahogy jólesik. Számos fajta táncóra létezik, amelyekbe bekapcsolódhat, mint például a Zumba, a balett, a street jazz, vagy egyszerűen csak próbálja otthon! A cél az, hogy mozogjon és megélje a pillanatot, miközben élvezi a zenét és jól érzi magát a környezetben.

Tai Chi: A Tai chi egy művészet, amelyhez útmutatásra és gyakorlásra van szükség, de ha egyszer tisztában van az alapokkal, bármikor végezheti. Amikor én magam is kipróbáltam, meglepett mennyi türelemre és az izmok kontrolljára van szükség ahhoz, hogy az ember ennyire lassan mozgassa a testét. Nagyon kis intenzitású és tökéletes az idősebbek számára.

Egyszerű nyújtások: Keressen egy megfelelő helyszínt és kezdjen nyújtani. Nem kell egy meghatározott nyújtó gyakorlatsorhoz ragaszkodnia, egyszerűen csak végezzen nyújtást a testének azokon a részein, amelyeket merevnek érez, úgy, hogy az természetesen, jóleső érzéssel töltse el Önt. Egy lépést tovább lépne? Próbálja ki a jógát.

Hullahopp karika: Ez a játszótéri klasszikus nagyszerű módja a merev izmok fellazításának és a törzs erősítésének – és jó móka!

Egyszerű labdajátékok:
A koordinációt javító, egyszerű labdajátékok nagyszerű lehetőséget jelentenek a test megmozgatására. Még egy egyszerű dobálgatás is jó választás, amelyet akár egyedül, akár egy baráttal is kipróbálhat.

Túrázás és sétálás: Sétálás közben élvezni a környezetet, nagyszerű módszer arra, hogy kímélő formában végezzen aktivitást. A séta olyan aktivitás, amely jelenthet egy könnyed csavargást, vagy növelheti is az intenzitást a különböző domborzati elemek beiktatásával.

Egy előre meghatározott szerkezetű edzésterv követése egy bizonyos cél elérésének érdekében csodálatos, de bármikor nagyszerű dolog beiktatni egy kis szünetet a fokozatos és versengő stílusú testedzésbe és belevágni egy új aktivitásformába, ami aztán szenvedéllyé válik, vagy csak megóv a kiégéstől. A gyermekek a játszótéren mesterévé válnak a szabadon áramló mozgás művészetének, de ahogy idősödünk, kicsit öntudatosabbá válunk, jobban megválogatjuk, hogy milyen mozgásformákat végzünk, különösen nyilvánosan, ezért arra bátorítom Önt, hogy lépjen ki saját komfortzónájából és próbáljon ki valami újat.


Írta: Samantha Clayton, a Herbalife fitnesz képzésének szenior igazgatója.



hu-HU | 2017.10.18. 16:56:32 | NAMP2HLASPX01