Maradj formában utazás közben is!

Print
Maradj formában utazás közben is!

Úgy gondolom, hogy ha gyakran utazol üzleti ügyben, vagy, ha idén nyárra utazást tervezel a családoddal, akkor meg kell ismerned a tested működését, hogy utazás alatt is fitt maradj.  Meg kell értened, hogy mire van szüksége a testednek, ahhoz, hogy kiegyensúlyozott maradhass, és a legjobb formádat hozhasd... még akkor is, amikor távol vagy az otthonodtól.

Csomagolj be egy nappal korábban, hogy még egy edzés beleférjen!

Ne várd meg a csomagolással az utazás napját, vagy az azt megelőző napot! Végezd el azt, néhány nappal korábban, így megspórolhatod magadnak az indulás előtti napot és még beiktathatsz egy edzést, vagy megpróbálhatod levezetni a feszültséget, mielőtt útra kelnél. Úgy gondolom, a csomagolás az üzleti jellegű utazás leginkább stresszes része, tehát ha ezt a stresszt néhány nappal előbb kiiktatom, az azt jelenti, hogy az utazás napján egy kicsivel nyugodtabb vagyok.

Az utazás napján nehézkes lehet beiktatni egy edzést. Tervezd meg a hetedet és intézd úgy, hogy az edzéstervedbe betervezett pihenőnap, az elutazás napjára essen.

Legyél összeszedett, hogy elkerüld a repülőtéri stresszt!

A stressz a nem megfelelő étkezésért felelős, egyik legfőbb bűnös. Túlzott kortizon termelést idézhet elő, ez pedig egy olyan hormon, ami hajlamosabbá teszi a testünket a zsír hasi területen történő elraktározására. Azt tanácsolom, hogy a stressz korlátozásának érdekében legyél összeszedett! Tudjuk, hogy az átjutás a repülőtér biztonsági ellenőrzésein igen stresszes folyamat, ezért gondoskodj róla, hogy minden folyadék, amelyet magadnál tartasz könnyen hozzáférhető és megfelelő méretű legyen. Tartsd utazótáskádat rendezetten és vigyél magaddal néhány egészséges snack-et, hogy ne csábítson el a repülőtéri terminálokon elérhető gyorséttermi kínálat!

Költs egy keveset alapvető utazási kellékekre, hogy elkerüld tested elgyötörtségét!

Ha az érkezést követően is fenn akarod tartani edzéstervedet, fontos, hogy a célállomáson történő leszálláskor kipihentnek érezd magad. Néhány alapvető utazási kellék, amelyeket be kell csomagolnod a következők: füldugók, szemmaszk, repülési zoknik, amelyek segítik a lábban a vérkeringést, egy nyakpárna és egy meleg pulóver. Ezek a plusz darabok egy kissé növelhetik az utazó csomagod súlyát, de hidd el nekem, hogy a saját kényelmedben történő utazás sokkal kellemesebb, mint ha hallgatnod kell a hangos beszélgetéseket, vagy ha nem tudsz pihenni a szemedbe világító fényektől.  (Nem beszélve arról, hogy a testedzés lesz az utolsó dolog, amire gondolni fogsz, ha a nyakad teljesen elmerevedett, mire a landolásra kerül sor!)

Készülj fel a sikerre!

Soha ne felejtsd el bepakolni az edzőruhádat és edzőcipődet, hogy akkor is fitt maradhass, amikor távol vagy! Ez egyszerűen hangzik, mégis olyasmi, amit utazáskor az emberek gyakran elfelejtenek. Bevallom, én ebből a szempontból egy kissé extrém vagyok - egy szettet a kézipoggyászomba is beteszek, arra az esetre, ha a csomagom az út során elkavarodna. Utazáskor a stressz csökkentésének kell lennie az elsődleges szempontnak. Ezért tartok a kézipoggyászomban egy külön szett ruhát - soha nem lehet tudni, mikor történik valami váratlan, például, hogy valaki véletlenül leönti az embert egy itallal. Az edzőruhák könnyűek és praktikusak. Csak gondolj arra, hogy ha a csomagod véletlenül elveszik, nem lesz kifogásod arra, hogy kihagyj egy edzést. Legalább leszállást követően, kényelmesen, az üzletek között energikusan sétálva tudd elintézni az új ruhák beszerzését, ha valami történt a feladott csomagoddal.

Táplálkozás útközben

A hidratálás a legfontosabb dolog, amire utazás közben figyelned kell. A kiszáradás hatással lehet a bőrödre, az energia szintedre, fejfájáshoz vezethet és/vagy negatív hatással lehet az emésztési rendszeredre. A nagyszerű hír az, hogy a repülőn könnyen juthatsz vízhez. Ha saját tárolód van, erre a célra, az remek módszer arra, hogy mindig eszedbe jusson kortyolgatni. Az utazások során előforduló késések kockázata miatt, ha nem vagy eléggé felkészült, az tönkreteheti az egészséges táplálkozási tervedet. Csomagolj be a táskádba olyan tápanyagban gazdag snack-eket, mint a mogyorófélék, vagy fehérje szeletek, amelyek segítenek megőrizni a teltség érzetet és távol tart az egészségtelen ételektől.  A nemzetközi utazások során mindig okos dolog a kezed ügyében tartani néhányat, a kedvenc, egészséges snack-jeid közül. Azt szeretnénk, hogy az idő átállások mellett a testünk egész nap megfelelően táplált legyen, hogy az étkezések során elkerüljük a rendkívüli éhség miatt kialakuló habzsolást.

 

Alakíts ki egy szobában végezhető edzéstervet!

Néhány testedzési gyakorlat beiktatása az utazás során segíthet, hogy jobban aludj és, hogy a tevékenységeid során mentálisan éberebb legyél. Ha az edzőterem felkeresése nem lehetséges, egyszerűen végezz a szobádban egy gyors,  20 perces edzést reggel, és egy 10 perces nyújtást este. Ha a rendszeres testedzést az utazási menetrendednek nélkülözhetetlen részévé teszi, nagyobb eséllyel vagy képes tartani az egészséggel és fittséggel kapcsolatos céljaidhoz.

 

Remélem, a gyakori utazással kapcsolatos fitnesz tippjeim segítenek emlékeztetni Téged, hogy előre tervezz! Próbáld meg elkerülni a szükségtelen stresszt és gondoskodj róla, hogy utazás közben is egészségesen étkezz! Ne engedd, hogy a rossz szokások minden kemény munkádat tönkretegyék!

 

 

Írta: Samantha Clayton, AFAA, ISSA. Samantha a Herbalife fitnesz képzésének igazgatója.

 



hu-HU | 2017.12.13. 8:47:44 | NAMP2HLASPX01