Ezt egye az egészséges arcbőrért

Print
Ezt egye az egészséges arcbőrért

Az arcbőre az első dolog, amit az emberek észrevesznek Önön, és a bőrének egészsége rengeteget elmond arról, hogyan táplálkozik. Az egészséges étrend valóban az egészséges bőr „belülről-kifelé” történő megközelítése. Minél egészségesebb odabenn, ez annál jobban látszódik kívül.


Mitesszerek és pattanások

A mitesszerek és aknés bőr előfordulása a hormonális változások miatt serdülőkorban sokkal gyakoribb, de a felnőttek is szenvedhetnek a pattanásoktól. Régebben úgy gondolták, hogy a pattanásokat bizonyos ételek okozzák, kiváltképp azok, amelyeket a serdülőkorúak kedvelnek, mint a csokoládé, pizza, vagy más „gyorskaják”. Ugyanakkor mostanában inkább az egyéni étkezési szokások egészét tesszük érte felelőssé, különösen az elfogyasztott szénhidrátok mennyiségének és fajtájának vonatkozásában.

Próbálja kerülni a cukros, keményítő tartalmú, „fehér” szénhidrátokat, amelyek nagymértékben feldolgozottak és finomítottak. A bűnösök általában az édességek, fehér kenyér, krumplipüré, a hagyományos tészták és a rizs.


Károsító napfény, finom vonalak és ráncok

Bőrének textúrája, rugalmassága nagymértékben függ a bőr felülete alatt található fehérjéktől, kollagéntől és elasztintól. Bármi, ami károsítja ezeket a fehérjéket, vékony vonalakat és ráncokat eredményez, amitől Ön öregebbnek tűnik, mint amilyen valójában.

Az egyik nagyon fontos ok, hogy védje bőrét a napsugárzástól, az az, hogy a napból érkező ultraviola (UV) sugárzás elősegíti a szabadgyök-képződést, ami súlyosan károsítja a kollagén és elasztin rétegeket.

Ezen a ponton jön a képbe az étrend. Bizonyos ételek, mint a színes gyümölcsök és zöldségek vitaminokat tartalmaznak, köztük olyanokat, mint az A és B2-vitaminok, amelyek hozzájárulnak az egészséges bőr megtartásához. Olyan ásványi anyagokban is gazdagok, mint a szelén, a mangán, a cink és a réz, amelyek közreműködnek a sejtek oxidatív stressztől történő megóvásában. A bőrsejtek nedvességtartalmának fenntartása szintén nagyon fontos, mivel segíti a tápanyagok bejutását és a méreganyagok távozását (pl. izzadás). A legjobb módja, hogy biztosítsuk a megfelelő hidratáltságot, ha naponta 6-8 pohár vizet megiszunk.


Ételek, amelyek hozzájárulnak az egészséges bőrhöz

  • A halak nagyszerű fehérje forrást jelentenek, amit a testünk a kollagén és elasztin termeléshez használ. Ha több halat fogyaszt, az abban is segít, hogy a napi kalória bevitelének 30%-át fehérjékből tudja fedezni, ahogyan azt a Herbalife Táplálkozási Filozófia javasolja.
  • A “jó” szénhidrátok, mint amelyeket a zöldségek, gyümölcsök és teljes-kiőrlésű gabonák tartalmaznak, mind az Ön barátai! Próbálja, amennyire csak lehet, kiiktatni az étrendjéből a finomított „fehér” szénhidrátokat és cukrokat és helyettesítse őket inkább „jó” szénhidrátokkal.
  • A színes gyümölcsök és zöldségek a színük nagy részét a karotinoidoknak nevezett összetevőktől kapják. Néhány ezek közül A-vitaminná alakítható, ami szükséges a sejtjeink megújulásához, ez pedig elengedhetetlen folyamat az egészséges bőr fenntartásához. Sok gyümölcs és zöldség nagyszerű C-vitaminforrás is, amire a testünknek szüksége van a kollagén termeléshez.
  • A magvak és mogyorófélék, mint a mandula, dió, lenmag, és chiamag nagyszerű forrásai az elengedhetetlen Omega-3 zsírsavaknak, csakúgy, mint a fehérjének.
  • A hidratálás testünk minden sejtje számára elengedhetetlen (beleértve a bőrsejteket), elősegíti a tápanyagok bejutását és a méreganyagok távozását. Amikor testedzést végez, vagy meleg az idő, ez különösen fontos, hiszen amikor izzadunk, a testünk a távozó folyadékokra bízza a méreganyagok bőrből történő kiürítését.

Próbáljon hozzáadni némi len-, vagy chiamagot  (az omega-3 miatt), mangó darabokat (C-vitamin) és kevés bébi spenót levelet (karotinoidok) a reggeli shake-jéhez, hogy „egészséges bőr-barát” keveréket kapjon!

Szerző: Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan a Herbalife fizetett tanácsadója.



hu-HU | 2017.10.18. 16:58:57 | NAMP2HLASPX01