This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Ezt egye az egészséges arcbőrért

Print
Ezt egye az egészséges arcbőrért

Az arcbőre az első dolog, amit az emberek észrevesznek Önön, és a bőrének egészsége rengeteget elmond arról, hogyan táplálkozik. Az egészséges étrend valóban az egészséges bőr „belülről-kifelé” történő megközelítése. Minél egészségesebb odabenn, ez annál jobban látszódik kívül.


Mitesszerek és pattanások

A mitesszerek és aknés bőr előfordulása a hormonális változások miatt serdülőkorban sokkal gyakoribb, de a felnőttek is szenvedhetnek a pattanásoktól. Régebben úgy gondolták, hogy a pattanásokat bizonyos ételek okozzák, kiváltképp azok, amelyeket a serdülőkorúak kedvelnek, mint a csokoládé, pizza, vagy más „gyorskaják”. Ugyanakkor mostanában inkább az egyéni étkezési szokások egészét tesszük érte felelőssé, különösen az elfogyasztott szénhidrátok mennyiségének és fajtájának vonatkozásában.

Próbálja kerülni a cukros, keményítő tartalmú, „fehér” szénhidrátokat, amelyek nagymértékben feldolgozottak és finomítottak. A bűnösök általában az édességek, fehér kenyér, krumplipüré, a hagyományos tészták és a rizs.


Károsító napfény, finom vonalak és ráncok

Bőrének textúrája, rugalmassága nagymértékben függ a bőr felülete alatt található fehérjéktől, kollagéntől és elasztintól. Bármi, ami károsítja ezeket a fehérjéket, vékony vonalakat és ráncokat eredményez, amitől Ön öregebbnek tűnik, mint amilyen valójában.

Az egyik nagyon fontos ok, hogy védje bőrét a napsugárzástól, az az, hogy a napból érkező ultraviola (UV) sugárzás elősegíti a szabadgyök-képződést, ami súlyosan károsítja a kollagén és elasztin rétegeket.

Ezen a ponton jön a képbe az étrend. Bizonyos ételek, mint a színes gyümölcsök és zöldségek vitaminokat tartalmaznak, köztük olyanokat, mint az A és B2-vitaminok, amelyek hozzájárulnak az egészséges bőr megtartásához. Olyan ásványi anyagokban is gazdagok, mint a szelén, a mangán, a cink és a réz, amelyek közreműködnek a sejtek oxidatív stressztől történő megóvásában. A bőrsejtek nedvességtartalmának fenntartása szintén nagyon fontos, mivel segíti a tápanyagok bejutását és a méreganyagok távozását (pl. izzadás). A legjobb módja, hogy biztosítsuk a megfelelő hidratáltságot, ha naponta 6-8 pohár vizet megiszunk.


Ételek, amelyek hozzájárulnak az egészséges bőrhöz

  • A halak nagyszerű fehérje forrást jelentenek, amit a testünk a kollagén és elasztin termeléshez használ. Ha több halat fogyaszt, az abban is segít, hogy a napi kalória bevitelének 30%-át fehérjékből tudja fedezni, ahogyan azt a Herbalife Táplálkozási Filozófia javasolja.
  • A “jó” szénhidrátok, mint amelyeket a zöldségek, gyümölcsök és teljes-kiőrlésű gabonák tartalmaznak, mind az Ön barátai! Próbálja, amennyire csak lehet, kiiktatni az étrendjéből a finomított „fehér” szénhidrátokat és cukrokat és helyettesítse őket inkább „jó” szénhidrátokkal.
  • A színes gyümölcsök és zöldségek a színük nagy részét a karotinoidoknak nevezett összetevőktől kapják. Néhány ezek közül A-vitaminná alakítható, ami szükséges a sejtjeink megújulásához, ez pedig elengedhetetlen folyamat az egészséges bőr fenntartásához. Sok gyümölcs és zöldség nagyszerű C-vitaminforrás is, amire a testünknek szüksége van a kollagén termeléshez.
  • A magvak és mogyorófélék, mint a mandula, dió, lenmag, és chiamag nagyszerű forrásai az elengedhetetlen Omega-3 zsírsavaknak, csakúgy, mint a fehérjének.
  • A hidratálás testünk minden sejtje számára elengedhetetlen (beleértve a bőrsejteket), elősegíti a tápanyagok bejutását és a méreganyagok távozását. Amikor testedzést végez, vagy meleg az idő, ez különösen fontos, hiszen amikor izzadunk, a testünk a távozó folyadékokra bízza a méreganyagok bőrből történő kiürítését.

Próbáljon hozzáadni némi len-, vagy chiamagot  (az omega-3 miatt), mangó darabokat (C-vitamin) és kevés bébi spenót levelet (karotinoidok) a reggeli shake-jéhez, hogy „egészséges bőr-barát” keveréket kapjon!

Szerző: Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan a Herbalife fizetett tanácsadója.



hu-HU | 2018.08.21. 0:37:18 | NAMP2HLASPX01