This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

5 hasznos tanács a jobb táplálkozásért

Print
five_tips_for_a_better_diet

Néhány apró változtatás a nap során, igazán nagy változást jelenthet a táplálkozása egészének tekintetében. Gondolj jellemző étrendedre - azokra az ételekre, amelyeket nap, mint nap fogyasztasz- és célozz meg mindössze egy változtatást. Például, ha mindössze egyetlen étkezésnél szakítasz a szénsavas italokkal és helyettük a vizet választod, azzal naponta legalább 150 kalóriával, és mintegy 10 teáskanálnyi cukorral kevesebbet viszel be.

A változtatás nehéz - úgy becsülik, hogy legalább hat hétre, vagy többre van szükséged ahhoz, hogy az új szokások teljesen beépüljenek és felváltsák a régieket. És, ha az étrended tele van gyorséttermi-, és készételekkel, illetve nem tartalmaz zöldséget és gyümölcsöt, vagy, ha teljesen megtervezetlen, gyorsan bekapott falatokból, vagy snack-ekből áll, rettenetesen nyomasztó lehet megtenni az összes változtatást, amelyekről tudod, hogy szükségesek - különösen, ha mindet egyszerre szeretnéd.

Tehát, íme öt egyszerű dolog, amelyeket - ma - megtehetsz, hogy hatalmasat javíts az étrendeden.

•Desszertként fogyassz egy darab gyümölcsöt. Az étkezéseket követően hagyd el a süteményeket és kekszeket és válassz helyettük egy friss gyümölcsöt.  Tápanyag löket: A gyümölcsök rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak - mint a C-vitamin, ami az immunrendszer, és a kálium, ami az izmok normál működéséhez járul hozzá - amellett, hogy rostforrásként szolgálnak, ugyanakkor kalóriák százait spórolják meg Neked.

•Válts 100%-ban teljes kiőrlésű kenyérre. A szendvicsek, vagy pirítós elkészítésekor cseréld le a fehér kenyeret teljes kiőrlésű kenyérre. Ezt otthon egyszerű megtenni, és ma már számos étteremben is választható a teljes kiőrlésű kenyér. Tápanyag löket: Egy extra adag, az oly nagymértékben szükséges rostból.

•Vacsoránál duplázd meg az elfogyasztott zöldség mennyiséget. Legalább a tányérod felét töltsd meg zöldségekkel és salátafélékkel. Ha nincs otthon, csökkentsd a keményítő adagot és duplázd meg a zöldségek mennyiségét, vagy add pluszban a szendvicsedhez. Tápanyag löket: Tömény tápanyagforrás - ezzel, alacsony kalória bevitel mellett, számos tápanyaghoz jutsz hozzá, mint a vitaminok és ásványi anyagok. Számos szója tejet, sajtot és joghurtot dúsítanak kálciummal. Tápanyag löket: Egy jó adag, csont-erősítő kálcium és magas minőségű fehérje.

•Próbálj ki néhány tengeri herkentyűt: a tonhalkonzervből pépes avokádóval keverve egészséges szendvicskrém lesz, vagy egy gyors étkezésként némi előre megmosott salátán eloszlatva is ízletes fogás.  Ha hajlamos vagy rá, hogy a főétkezésekkor vörös húsokat, vagy csirkét fogyasztasz, próbálj ki sovány verziókat, vagy helyettesítsd őket egy adag grillezett hallal, vagy kagylófélékkel.  Tápanyag löket: A halak Omega-3 zsírsavakat tartalmaznak, amelyek hozzájárulnak a normál szívműködéshez. Fehérjében gazdagok, de csekély mennyiségű kalóriát tartalmaznak.

Írta: Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan a Herbalife fizetett tanácsadója.



hu-HU | 2018.11.20. 20:16:19 | NAMP2HLASPX03