This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Átalakítjuk étrendjét 2 hét alatt

Print
Átalakítjuk étrendjét 2 hét alatt

A testedzés és a megfelelő hidratáltság fenntartása mellett, a Herbalife kiegyensúlyozott napi kalória bevitelt javasol, ami 30% fehérjéből, 30% zsírból és 40% szénhidrátból tevődik össze.

De ezt sokkal könnyebb mondani, mint a gyakorlatban megvalósítani, ezért okleveles dietetikusunk, Susan Bowerman megosztja Önnel 10 lépéses, 2 hétre szóló útmutatóját, hogy könnyedén hozzászokjon az egészséges táplálkozáshoz..

Amikor valaki nagy lendülettel vág bele új étrendjének alkalmazásába, az azt üzeni számomra, hogy elszánt az új étrenddel kapcsolatban és lelkesen kezd hozzá. Az étrend megváltoztatása segít, hogy az eredmények látványosak legyenek, ami azt jelenti, hogy Ön is motiváltabbá válik, hogy fokozza az egészséges életmód irányába tett lépéseit és ragaszkodjon a tervéhez.

Ugyanakkor fontos, hogy étrendünket a megfelelő módon alakítsuk át. A kalória bevitel túlzottan drasztikus csökkentése nem jó ötlet, mert annak az étrend tápanyag-egyensúlya láthatja kárát. Ha pedig nem biztosítunk a testünk számára elfogadható mennyiségű tápanyagot, az fáradtsághoz és éhségérzethez vezethet. A túl szigorú étrendet általában néhány napot követően már nem tudjuk betartani.

Folytassa az olvasást, hogy megismerje étrend átalakítási útmutatómat, ami remélhetőleg segít, abban hogy két hét alatt olyan módon vágjon bele, hogy hosszú távon is képes legyen kitartani az új, egészséges étrend mellett, és élvezhesse az eredményeket.


  1. Írásban kötelezze el magát a terve mellett
  2. Írja le az összes okot, amiért formába szeretné hozni magát, és helyezze el a listát egy olyan helyre, ahol mindennap látja, így amikor érzi, hogy az elszántsága kezd alábbhagyni, ismét eszébe jutnak a listára írtak.

  3. Tervezzen meg minden étkezést, beleértve a rágcsálásokat is
  4. Kétségtelen, hogy ez némi időt vesz igénybe, de az eredmény érdekében megéri. A részletes étkezési terv papírra vetése segít megerősíteni az eltökéltségét. Ha Ön tervezi meg a saját étkezéseit, az azt jelenti, hogy figyelembe veheti saját ízlését, hogy mit kedvel és mit nem, és személyre szabott bevásárló listát állíthat össze.

  5. Szabaduljon meg azoktól az ételektől, amik nem kerültek bele a tervbe
  6. Ha már elhatározta, hogy mit fog enni, fontos, hogy megszabaduljon az összes többi dologtól, amelyek kísértésbe vihetik. Nézze át a fagyasztója, a hűtője és a konyhaszekrényei tartalmát és váljon meg minden olyan élelmiszertől, amelyek nem szerepelnek az étkezési tervében, vagy amelyekről úgy gondolja, hogy kísértést jelenthetnek az Ön számára, amikor a motiváltsága esetleg alább hagy.

  7. Egyen ötször egy nap
  8. Próbáljon minden nap három főétkezést és két kisebb snackfogyasztást beiktatni, és tervezzen úgy, hogy 3-4 óránként fog enni. Mind a főétkezések, mind a snack fogyasztás során könnyebb úgy kisebb adagokat elfogyasztani, ha tudja, hogy pár óránként enni fog. A snack-ek lehetnek a tízórai és az uzsonna, vagy a vacsorát követő rágcsálnivaló, de ne feledje előre betervezni őket, hogy végül ne egészségtelen, kalóriadús rágcsálnivalók mellett kössön ki.

  9. Minden ételt készítsen el otthon
  10. A vendéglátóhelyeken történő étkezés kényelmes, de sokkal jobban kézben tarthatja az étkezéseket, ha az első néhány hétben, az új, egészséges étrendjének minden elemét otthon készíti el. Ha máshol eszik, akkor elég nehézkessé válhat az elfogyasztott kalóriák precíz kiszámítása, mivel általában nem ismeri az összes hozzávalót, vagy azok pontos mennyiségét. Ha maga készít el minden elfogyasztott ételt, sokkal könnyebb követni a kalóriákat.

  11. Napi két étkezést helyettesítsen étkezést-helyettesítővel
  12. Az étkezést-helyettesítők számos formában elérhetőek, beleértve a Herbalife® Formula 1 Shake-ket. Az teszi annyira kényelmessé a használatukat, hogy az adagok könnyen beállíthatóak, a tápanyag-összetételük kiegyensúlyozott és a kalóriák kiszámítása nem találgatáson múlik. És még finomak is, ami azt jelenti, hogy Ön nem érzi úgy, hogy ízletes ételektől fosztja meg magát. Hogyha a cél a súlycsökkenés, sokan úgy találják, hogy könnyebb belevágni egy új étrend bevezetésébe, ha étkezést-helyettesítő shake-kel váltanak ki két főétkezést és végül elfogyasztanak egy kiegyensúlyozott, egészséges vacsorát.

  13. Egye minden nap ugyanazt a menüt
  14. Amikor először elhatározza, hogy belevág, a fegyelem kulcsfontosságú, ezért gondolják sokan, hogy az első néhány hétben segít, ha minden nap ugyanahhoz a menüsorhoz kell tartani magukat. Tervezze meg, hogy mit fog enni, számolja ki a kalóriákat, így pontosan fogja tudni, hogy mennyi kalóriát fogyaszt naponta. Ha nem kell az étkezéssel kapcsolatos döntéseket hoznia, akkor aggódnia sem kell, hogy esetleg elrontja a kalória-számítást, vagy, hogy egy egészségtelen választás esetleg kísértésbe ejti.

  15. Egyen több zöldséget, mint gyümölcsöt és több gyümölcsöt, mint keményítőt
  16. Az első hetekben törekedjen arra, hogy a szénhidrátbevitelének nagy részét zöldségekből fedezze. Korlátozza a gyümölcsfogyasztást napi egy, vagy két adagra és kerülje a keményítőt. A zöldségek kalóriatartalma a legalacsonyabb falatonként, de laktatóak és táplálóak, tehát lakjon jól salátákkal és főtt zöldségekkel. A gyümölcsöket snack-ként, a fehérje shake-jébe keverve, vagy étkezés után édes kényeztetés gyanánt fogyassza.

  17. Kezdje az ebédet és a vacsorát salátával
  18. Ha az ebédet, vagy a vacsorát egy könnyű öntettel meglocsolt salátával kezdi, magas kalória-bevitel nélkül kezd eltelítődni. A zöldségek sok helyet elfoglalnak a gyomrában, ezért ha egy salátával kezd, sokkal könnyebben kordában tarthatja a teljes elfogyasztott étel mennyiségét. Ha különálló fogásokat eszik, az az evéstempó lassításában is segít.

  19. Kezdjen minden étkezést egy pohár vízzel
  20. Egy pohár víz nem feltétlenül telíti el túlzottan, vagy túl sokáig, de sokan úgy találják, hogy igenis segít. És mivel a legtöbb ember nem iszik annyi folyadékot, amennyit kellene, ha minden étkezést egy pohár víz elfogyasztásával kezd, az segíthet megalapozni ezt az egészséges szokást.


Susan Bowerman a Herbalife Táplálkozási Képzésének igazgatója. Susan, okleveles dietetikus, és szakmai testület által minősített sport-dietetikus specialista



hu-HU | 2018.11.20. 19:39:17 | NAMP2HLASPX03