This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here»

Módosítottuk Adatvédelmi szabályzatunkat. Az elolvasásához kattintson ide.

Hidratálás és edzés

Print
Hidratálás és edzés

Az emberi test kb. 70 százaléka vízből áll, így bátran mondhatjuk, hogy a víz elengedhetetlen az életben maradáshoz. Közreműködik a testhőmérséklet szabályozásában, segíti a légzést, kulcsfontosságú az emésztésben és kiválasztásban, szerepet játszik a mozgásban, csak hogy néhány funkcióját felsoroljuk.

8-10 pohár víz elfogyasztása ajánlott a nap során, de testedzés alatt, vagy meleg környezetben többet kell innunk, mivel többet izzadunk.

De elegendő a víz? Vagy sportitalra van szükségünk, hogy megfelelően hidratáltak maradjunk?
A sportitalok megfelelően hidratáltan tartják és energiát adnak, ha egy óránál tovább tartó intenzív edzésen vesz részt. Ha nem edz ilyen magas szinten, akkor a sima víz is megteszi.

Mi jellemzi a sportitalokat?
A sportitalok (úgy is szokták hívni, hogy elektrolit, vagy izotóniás ital) úgy lettek kifejlesztve, hogy megfelelő szintű szénhidrátot (5-8 g/liter) és elektrolitot (mint nátrium és kálium) tartalmazzanak, hogy testét megfelelően tudják hidratálni azzal, hogy visszapótolják az edzés során elvesztett anyagokat.

Tudta?
Tanulmányok azt mutatják, hogy akár 1%-os dehidratáltság is jelentős változást okozhat a testhőmérsékletben, míg 2%-os dehidratáltság jelentősen lecsökkenti teljesítményét. Tehát ahhoz, hogy hatékonyan tudjon működni teste, létfontosságú, hogy folyadékszintjét fenntartsa.

Más, magas szénhidrát tartalmú italok (energiaitalok, szénsavas üdítők) megakadályozzák a víz gyors felszívódását, így késletetik a hidratálást, így alkalmatlanok arra, hogy edzés előtt fogyasszuk azokat.

Ha magas intenzitású edzést végez, akkor válasszon sportitalt. De ha nem sportol ilyen intenzíven, és a mindennapok során csak úgy fogyasztja ezeket az italokat, akkor az extra kilók felszedéséhez vezethet a magas szénhidrát tartalmuk miatt.

Ha nem szereti a tiszta víz ízét, akkor facsarjon bele egy kis citromot, narancsot, vagy egy kis mentát, hogy ízt adjon vizének, az extra kalóriák nélkül, melyet szörpökkel, üdítő sűrítményekkel kapna.

Hidratálási tippek edzéshez

  • Legyen megfelelően hidratált edzés előtt - kezdjen el inni legalább két órával előtte
  • Tartsa folyadékszintjét magasan edzés során
  • Edzés után mindig figyeljen az újrahidratálásra - kulcsonfotsságú a regenerálódáshoz. Igyon egy vagy két pohár vizet óránként, amíg vizelete újra halvány színű lesz.


hu-HU | 2018.11.20. 19:40:26 | NAMP2HLASPX03